הערכות: הרב אלישיב צפוי לאשר את ההסכם עם אינטל

כך העריך היום (א') בשיחה עם "גלובס" הרב יוסף רונפלד, יו"ר ועדת הרבנים למען השבת בירושלים

"מנהיג העדה החרדית, הרב טוביה וייס, יתנגד לכל הסכם שבו מפעל אינטל בירושלים יישאר פתוח בשבת, גם אם כל עובדיו יהיו גויים", כך העריך היום (א') בשיחה עם "גלובס" הרב יוסף רונפלד, יו"ר ועדת הרבנים למען השבת בירושלים.

רוזנפלד הודה בשיחה כי מאחורי המאבק הזה עומדים לא מעט סכסוכים פנימיים בתוך הקהילה החרדית בירושלים, ולדבריו "גאוות העדה החרדית תתנגד להסכם המתגבש". רוזנפלד סיפר כי מנהיג הזרם הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, ביקש לבצע כמה תיקונים בהסכם שגובש בשבוע שעבר עם רבני הזרם המרכזי, כך שיתקבל מודל שבמסגרתו לא יהיה שום ספק שהמועסקים בשבת הם בני מיעוטים ולא יהודים. אם אכן ייקבע מנגנון שיבטיח זאת, אלישיב צפוי על פי מקורביו לתמוך בהסכם.

"אם הרב אלישיב יקבל את ההסכם עם אינטל, החברה צפויה לאשר אותו גם אם ההפגנות יימשכו", טען רוזנפלד. להערכתו, הפגנות החרדים יימשכו גם אם ייחתם הסכם. "העדה החרדית מונה לא יותר מ-7,000 משפחות, אבל הן חוד החנית של המאבק הזה", הוא אמר.

גם בסביבתו של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), העריכו היום כי הרב אלישיב צפוי לאשר בסופו של דבר את ההסכם. להערכת מקורביו, גם הפגנות העדה החרדית יופסקו עם הזמן, לאחר שיתברר להם כי אין חילול שבת כל עוד לא מדובר בהעסקה של עובדים יהודים. גם על הנכונות של אינטל לחתום על הסכם פשרה למרות ההפגנות, הם אומרים: "באינטל יודעים טוב מאוד שיש הבדל בין הקריאה להפגין מצד רב כמו טוביה וייס, לבין הקריאה של הרב אלישיב".

רק בשבוע שעבר נשמעו באינטל קולות לוחמניים: "נעבוד מתי שצריך וכמה שצריך", אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית. בפועל, עוצמת המאבק הפתיעה כנראה אפילו אותה, מה שסלל את הדרך לפשרה המתגבשת.