פיצויים ומענק בסך 6 מיליון שקל ליוסי פרי המנוח

פרי, שכיהן בתפקיד מנכ"ל מליסרון במשך 16 שנה, הודיע בסוף יוני על כוונתו לפרוש מהתפקיד בסוף אוגוסט 2009 ■ בשלהי ספטמבר שם פרי קץ לחייו

מליסרון העניקה ברבעון השלישי למנכ"ל החברה לשעבר, יוסי פרי, פיצויים, מענק פרישה, ומענק פרישה מיוחד בסך שישה מיליון שקל. פרי, שכיהן בתפקיד מנכ"ל מליסרון במשך 16 שנה, הודיע בסוף יוני על כוונתו לפרוש מהתפקיד בסוף אוגוסט 2009. בשלהי ספטמבר שם פרי קץ לחייו.

בחודש שעבר הגישה חברת "רן אבטחה", שהעניקה שירותי ניקיון ואבטחה לקניון הקריון, שבשליטת מליסרון, תביעה נגד אלמנתו של פרי, עפרה, בטענה שבעלה יוסי קיבל לכאורה שוחד ממנכ"ל "רן אבטחה", ערן פוגל.

בכתב התביעה נטען שבמשך 16 שנה נסחטה חברת האבטחה על ידי יוסי פרי ונאלצה לשלם לו כ-10,000 דולר במעטפות מזומנים מדי חודש, סכום שבהמשך הופחת לבקשתם ל-20 אלף שקל.

תשלום דמי החסות נמשך לכאורה עד אוקטובר 2008, אז נקלעה "רן אבטחה" לחובות של מיליוני שקלים לעובדים, לספקים ולרשויות המס. בסך הכל נטען שבשנים 1992-2008 שולמו לפרי כשישה מיליון שקל.

לטענת "רן אבטחה", פרי רשם חלק מהנכסים שצבר מדמי החסות על שם אחרים ועם פיצוץ הפרשה התברר כי קיימים ב"קריון" ובקניונים נוספים שניהלו פרי ומקורביו "מספר לא מועט של עסקים שנאלצו לשלם לו כספים רבים על מנת לשמור על פרנסתם".

בעלי חברת האבטחה, ערן ויונה פוגל, היו בעבר ידידים קרובים של יוסי פרי ורעייתו, אך לפני כשנה עלו היחסים על שרטון. אלמנתו של פרי, עפרה, הגישה מצידה תביעה נגד בעלי חברת הניקיון ובה דרשה לקבל מחברת האבטחה את סכום ההלוואה שהעביר לה לטענתה בעלה המנוח. מבחינת פרי תביעתם של ערן ויונה פוגל היא ניסיון סחיטה באיומים.

פרי המנוח שירת במשך 26 שנה במערך הלוגיסטי של צה"ל עד שהגיע לתפקיד סגן ראש אג"א, והשתחרר בדרגת תת-אלוף. לאחר השחרור מצה"ל שימש כמנכ"ל הקניון בבאר שבע במשך שלוש שנים, ולאחר מכן עבר לצפון שם ניהל בהצלחה רבה את ה"קריון" ובהמשך מונה לתפקיד מנכ"ל חברת מליסרון.