מגזין The Banker: מזרחי טפחות הוא בנק השנה בישראל

"2008 היתה שנה קשה לבנקים בישראל וחרף זאת הצליח מזרחי-טפחות לרשום רווח שנתי של 602 מיליון שקל - רווח מצרפי הגבוה מזה של כל ארבעת מתחריו ביחד"

מזרחי טפחות הוא "בנק השנה בישראל לשנת 2009". כך לפי מגזין הבנקאות העולמי The Banker, הבוחר מדי שנה את רשימת הבנקים המצטיינים בעשרות מדינות בעולם.

המדובר בזכייה שנייה ברציפות של הבנק בתואר זה. תעודות ההצטיינות למזרחי טפחות וליתר הבנקים הזוכים יוענקו ביום ה' הקרוב (3 בדצמבר 2009) בטקס חגיגי שיתקיים בלונדון.

בין נימוקי הבחירה מציינים עורכי המגזין היוצא לאור בלונדון: "2008 היתה שנה קשה לבנקים בישראל וחרף זאת הצליח מזרחי-טפחות לרשום רווח שנתי של 602 מיליון שקל - רווח מצרפי הגבוה מזה של כל ארבעת מתחריו ביחד. הרווח הזה שיקף תשואה על ההון העצמי של 10.4% - גם היא הרבה מעל זו של המתחרים".

בהמשך, כותבים עורכי המגזין כי "למרות הירידה ברווחיות אל מול הדו"חות של 2007, הצליח מזרחי-טפחות ב-2008 להציג גידול משמעותי של 19.4% בסך הנכסים שלו וכן עלייה מרשימה של 14.1% בהון הראשוני של הבנק".

מנכ"ל הבנק, אלי יונס, אמר כי "הזכייה בתואר בנק השנה מטעם המגזין מהווה עדות לשילוב המוצלח של אסטרטגיה עסקית ממוקדת וייחודית עם צוות מקצועי ומחויב של עובדים ומנהלים. "המבנה הייחודי של הבנק, המתאפיין בחשיפה ניכרת למשקי הבית והובלת תחום המשכנתאות בישראל, לצד אסטרטגיית ניהול-סיכונים מוקפדת סייעו לבנק לצלוח את הקשיים שנבעו מהמשבר הפיננסי העולמי בשנתיים האחרונות", אמר מנכ"ל מזרחי-טפחות שציין, כי תוצאות שלושת הרבעונים הראשונים של 2009 מצביעות על כך שהבנק ממשיך לצעוד בתוואי התוכנית האסטרטגית שלו, תוך גידול בסעיפי ההכנסה השונים ושליטה על תחום ההוצאה.