הממשלה אישרה פה-אחד את מינויו של יהודה וינשטיין ליועמ"ש

כצפוי, אושר מועמדו של שר המשפטים נאמן לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ■ וינשטיין, מבכירי הפרקליטים הפליליים בעבירות צווארון לבן: "אני מודה לממשלה על האמון שניתן בי ומודע היטב לגודל האחריות"

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את מועמדו של שר המשפטים יעקב נאמן, עו"ד יהודה וינשטיין, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

וינשטיין יחליף את מני מזוז, שיפרוש בסוף ינואר 2010.

וינשטיין, 65, מבכירי הפרקליטים הפליליים המתמחים בעבירות צווארון לבן, נחשב לפרקליט מוערך, שגויס פעם אחר פעם לחלץ שורת נבחרי ציבור מחקירות פליליות או מכתבי אישום. לפני כשנה הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשות ראשונטורס וטלנסקי; כן הוא ייצג את השופט בדימוס דן כהן בפרשת השוחד בסימנס, ואת ד"ר ג'קי סרוב מאיכילוב שהורשע בקבלת שוחד מאסי אבוטבול.

בעבר ייצג, בין היתר, את נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן ז"ל בפרשת סרוסי; את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הקבלן אבנר עמדי; את שר הפנים ויו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי, בפרשת בר-און-חברון; את הח"כים מש"ס יאיר לוי ויאיר פרץ; ואת מנהל רשות המסים לשעבר, איתן רוב, בפרשת השחיתות ברשות המסים.

וינשטיין אמר היום לכתבים שהמתינו לו בפתח ביתו: "אני מודה לממשלה על האמון שניתן בי ומודע היטב לגודל האחריות. אני מתכוון להיכנס לתפקיד ב-1 בפברואר, ועד אז אפגש עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כדי ללמוד את התפקיד. כעת לא העת לדבר, אלא לעשות".