גם לאלדן טק אין מקורות נזילים מספיקים לשלם לבעלי האג"ח

חברת ההשקעות של יוסף בודנשטיין תנסה לממש לשם כך נכסים, והיא צפויה להסתייע גם בדיבידנד מהחברה הבת רילון, שנהנית מהשקעה מוצלחת באג"ח של אפריקה

את דוחותיה של חברת ההשקעות אלדן טק , בשליטת יוסף בודנשטיין, מעטרת הערת רואי חשבון, לפיה נכון למועד פרסום הדוחות (סוף חודש נובמבר) אין בידי החברה מקורות נזילים מספיקים לפירעון התחייבותיה לבעלי האג"ח שלה.

אלדן טק, הפועלת בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, נדרשת לשלם בסוף מארס 2010 תשלומי קרן וריבית לבעלי האג"ח מסדרה א', שהונפקה בשנת 2005. התשלום, בסך כ-9.7 מיליון שקל (כשליש מהיקף הסדרה), קטן מהסכום המקורי אותו נדרשה החברה לשלם הודות לרכישה עצמית של אג"ח אותה ביצעה בשנה החולפת, כשהרווח שנבע ממנה הסתכם בכ-10 מיליון שקל. ולמרות זאת, לחברה אין כאמור מקורות מספיקים על מנת לשלם את חובה.

מי שצפויה לסייע לאלדן טק היא החברה הבת רילון, שהודיעה על חלוקת דיבידנד, בו חלקה של אלדן טק יעמוד על 6.2 מיליון שקל. באלדן טק מעריכים כי באמצעות מימוש נכסים וקבלת אשראי מהבנקים תמורת שיעבוד מניות החברה הבת, היא תצליח לשלם את חובה לבעלי האג"ח במועד.

זוהי, אגב, איננה הפעם הראשונה בה רילון מגיעה לעזרתה של אלדן טק. במארס השנה, חילקה רילון דיבידנד בסך 25 מיליון שקל, ממנו גזרה אלדן טק קופון של 16.2 מיליון שקל, שסייע לה לעמוד בתשלום קרן וריבית קודם.

מדוחות אלדן טק עולה כי החברה סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של כ-11 מיליון שקל, שקיזזו רווחים שרשמה במחצית הראשונה של השנה. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו רווחי אלדן טק ב-6.5 מיליון שקל, עיקרם מהכנסות שנרשמו ממכירת האחזקות של רילון ב-M.O.P (מרכז קניות בעיר פלובדיבאד שבבולגריה) ברווח הון גדול. אשתקד, הפסידה אלדן טק 62 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של כ-25 מיליון שקל בלבד.

מדוחות רילון, החברה הבת, עולה כי היא מורווחת על השקעתה באג"ח מסדרה כ"א של אפריקה ישראל, שהניבה לה עד כה רווח "על הנייר" של כ-11 מיליון שקל (50% תשואה על השקעה של כ-20 מיליון שקל, שכשליש ממנה כבר מומש). ההצלחה של בודנשטיין באג"ח אפריקה, מזכירה השקעה מוצלחת הרבה פחות שביצע בעבר מניות בנק לאומי. ב-2002 נאלצה אלדן טק למכור מניות בנק לאומי, בהן השקיעה במינוף בנקאי, בהפסד של כ-11 מיליון שקל.