מרידור וגולדברג הגיעו להסכמה בפגישה להרגעת הרוחות

כך מספרת עו"ד שירין הרצוג, שהצליחה להביא לסיום המשבר בין יו"ר הוועד המנהל ויו"ר חבר הנאמנים באוניברסיטת תל אביב ■ הצדדים הגיעו להסכמה, שלפיה תישאר מרידור בתפקידה, אך חבר הנאמנים יקבל סמכויות רבות יותר בקמפוס

"המטרה היתה להפגיש בין ליאורה מרידור לבובי גולדברג רק כדי להרגיע את הרוחות ולהוריד את רמת הלהבות שנוצרה ביניהם בחודשים האחרונים, אבל בסוף הצלחנו להגיע להסכמה", כך אומרת עו"ד שירין הרצוג, שותפה במשרד עו"ד רון גזית, רוטנברג ושות', שיזמה את הפגישות המשותפות בשבוע שעבר בין יו"ר הוועד המנהל ויו"ר חבר הנאמנים באוניברסיטת תל אביב, שהביאו לסיום המשבר הסוער שידע המוסד בחודשים האחרונים.

מרידור וגולדברג ניהלו מאבק מתוקשר בתקופה האחרונה על רקע פרשות שונות שהתרחשו באוניברסיטת תל אביב, ובהן הדחת הנשיא הקודם, פרופ' צבי גליל, ומכירת תיק ההשקעות של המוסד בניגוד לדעת ועדת ההשקעות המקצועית. גולדברג מתח ביקורת ציבורית על התנהלות מרידור מאז נכנסה לתפקיד במארס השנה והחל לאסוף חתימות מחברי חבר הנאמנים, בקריאה לקיום דיון בוועד המנהל על הדחת מרידור ונציגי הציבור בוועד.

פגישה בחדר אינטימי

בשבוע שעבר נפגשו הצדדים, מלווים בעו"ד הרצוג, מומחית לדיני חברות וממשל תאגידי, וקיימו שתי פגישות ארוכות במיוחד במטרה ללבן את העניינים ביניהם. לבסוף יושרו ההדורים, והצדדים הגיעו להסכמה שלפיה תישאר מרידור בתפקידה, אך חבר הנאמנים יקבל סמכויות רבות יותר בקמפוס.

"ישבנו חמישה אנשים בחדר", מספרת עו"ד הרצוג, "בובי וחיים כצמן (בעלי השליטה בגזית גלוב - ר.ג) מצד חבר הנאמנים, ליאורה ועו"ד רותה אורן (חברת הוועד המנהל - ר.ג) ואני. בכוונה הושבתי אותם בחדר קטן, שבו שולחן עגול עם חמש כורסאות. מקום מאוד אינטימי. היה לי חשוב לא להפגיש אותם בחדר ישיבות גדול, שבו כל אחד יכול לתפוס פינה ולהתרחק. ככה כולם ישבו קרובים וביחד".

הרצוג, שמכירה את מרידור וגולדברג שנים לא מעטות, החליטה כבר לפני כחודשיים לנסות לפשר בין הצדדים. "יכול להיות שהם היו יכולים להגיע לאותן הסכמות בפגישה ההיא כי חלק מהנושאים שסוכמו בשבוע שעבר עלו גם בפעם הקודמת", היא אומרת. לדבריה, הפגישות בשבוע שעבר התנהלו באווירה זהירה, אך הן היו ענייניות וברוח טובה. "שמחתי לגלות שכל צד מפגין רצון טוב לצד האחר. בסופו של דבר, גם ליאורה וגם בובי זזו הצדה, מחלו על כבודם והסכימו לאחד כוחות כדי להמשיך קדימה".