37. דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר
נימוקים לבחירה: עומד בראש חברת פרטנר, בעלת המותג החזק ביותר בענף הסלולר. הוביל את החברה בתהליך מכירתה לאילן בן דב. השנה פרץ לתחום האינטרנט והתקשורת הטלפונית הקווית והפך את פרטנר משחקנית בזירת הסלולר לשחקנית תקשורת כללית
דוד אבנר, מה המהלך החשוב שלך השנה?

"השנה עשינו ארבעה מהלכים ושינינו את פני החברה מהקצה אל הקצה: הראשון, השקה של האינטרנט והטלפוניה הקוויים. מחברה שפעלה רק בתחום הסלולר, נהפכנו למי שמתחרים בבזק, ב-HOT ובכל חברות האינטרנט ונותנים ללקוח שירותים שמקשרים בין הסלולר לטלפוניה הקווית.

"המהלך השני הוא שינוי מערך המכירות. לא היינו אנשי ריטייל טבעיים. מיום היווסדנו, מכרנו רק דרך נקודות מכירה בסניפי סופרפארם. השנה הקמנו בפרק זמן מאוד קצר מערך מכירות עצמאי, והמהלך הוכיח את עצמו מאוד. המהלך השלישי הוא שינוי שיטת השירות בתחנות, תוך השקעה בחוויית הלקוח, מתוך כוונה שירגיש שהוא נכנס לחנות מותגים. המהלך הרביעי הוא הקמת אורנג' טיים, אתר תוכן עם משחקים וכותרי מוזיקה, בשיתוף ספקי תוכן בינלאומיים כמו דיסני ו-HBO, בדיוק כמו yes ו-HOT. כל זה קרה תוך שהביצועים העסקיים והפיננסים נשמרו, גיוסי הלקוחות המשיכו לעלות והמותג נשאר החזק ביותר; ותחת מהלך מכירת החברה לאילן בן דב".

איך מנהלים חברה תוך כדי מכירתה?

"עבדתי קשה כדי לשמור על כך שלא ידברו בארגון על הרכישה. מאוד התאמצתי להפריד בין חברי ההנהלה לשאר העובדים, כדי שהשיחות והפחדים לא יחלחלו כלפי מטה ויפריעו לפעילות השוטפת. אנשים גולשים מהר מאוד להתעסקות ברכילות, פרשנויות והשערות. עובדים חרדים לעתידם והרבה שאלות נשאלות, כאלה שעשויות להשבית חברה.

"כשהתחיל שלב הדיו דיליג'נס, זה כבר היה קשה. הסתובבו בחברה שש קבוצות מרחבי העולם, שאלו שאלות ונברו, וזו חדירה לפרטיות".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"פרטנר נכנסה למשבר יציבה מאוד, ובכלל תחום התקשורת יציב יחסית לנדל"ן ולשירותים הפיננסיים - הצמיחה בו יציבה אפילו יותר מתחום המזון. היו לנו מעט מאוד חובות בהשוואה למה שהרווחנו וצפינו שנרוויח, ולכן הבטחנו לעובדים שלא נפטר אף אחד. היום זה נראה טריוויאלי, אבל בתחילת המשבר, כשדובר על פיטורים מכל עבר, זה היה צעד לגמרי לא פשוט".

מי מהווה עבורך מקור השראה?

"לי קואן דו, ראש הממשלה הראשון של סינגפור. הדרך שבה הוא מנהל את המדינה מעוררת קנאה. אם היינו מאמצים חלק מהדברים שעשה, היו לנו מערכת חינוך אחרת, רמת פשיעה אחרת ותעשייה יותר טובה. מהגישה שלו לניהול מדינה אפשר להפיק לא מעט לקחים לניהול חברה".

מה התחזית הכלכלית שלך לשנה הקרובה?

"השווקים הפיננסיים מבשרים אביב וצמיחה, אבל איני בטוח שיש לזה כיסוי בכלכלה הריאלית. המצב עדיין שביר ואני חושש מאפטר שוק שיגיע אחרי רעידת האדמה הגדולה שחווינו. אני לא לגמרי שקט. אמון הצרכנים חוזר, אבל עדיין לא רואים לזה כיסוי בתעשיית הרכב בארצות הברית, בתעשיית ההיי טק בישראל או בתעשיית האלקטרוניקה בעולם".

מה האירוע החשוב השנה בכלכלה הישראלית?

"החוסן שהפגינה הכלכלה הישראלית. אני מייחס את זה במידה רבה לסטנלי פישר, אבל זה גם כתוצאה מהתשתית החזקה שהייתה לנו. הכלכלה הישראלית הוכיחה שהיא יותר חזקה מכלכלת אנגליה או איסלנד, ואולי אפילו מזו של ארצות הברית. היו לנו כמה כישלונות נדל"ניים, אבל השפעתם הייתה מצומצמת בהשוואה לעמידות הכלכלה כולה".

מי איש השנה שלך בכלכלה הישראלית?

"סטנלי פישר".



נושאים: דוד אבנר