40. עקיבא מוזס, מנכ"ל כימיקלים לישראל
נימוקים לבחירה: מוזס הוביל לרווחיות את כי"ל, שנחשבת שחקנית מובילה בתחומה בעולם, גם בשנה קשה בשוק הדשנים. זאת בזכות מבנה הכנסות מאוזן
עקיבא מוזס, מה המהלך החשוב שלך השנה?

"ההתמודדות עם המשבר העולמי. למרות המשבר שפקד את השווקים הפיננסיים והריאליים, כיל הצליחה להראות יציבות פיננסית גבוהה, והמשיכה בפעילותה תוך התרכזות בעסקי הליבה ויישום תוכנית מאומצת להגברת החיסכון וההתייעלות. על אף המשבר, שנת 2009 היא השנה הרווחית ביותר בתולדות כיל".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"מדובר במשבר קיצוני ביותר, שקורה אחת לכמה עשרות שנים - וככזה הוא טראומטי. עם זאת, עד כה כיל הצליחה להתמודד עם המשבר בצורה יפה יחסית. הבסיס לפעילות החברה לא השתנה, ולאור זאת אני חושב שמדובר בענף פעילות עם פוטנציאל מבטיח. צריך לזכור שכיל איננה רק חברת דשנים. שני מגזרי הפעילות הנוספים שלה - מוצרים תעשייתיים ומוצרי תכלית - מאזנים את פורטפוליו הפעילות של החברה.

"עם זאת, אנו נמצאים עדיין בעיצומו של המשבר העולמי, דבר המחייב אותנו להתכונן ולהיערך לשנים הבאות".

מה האירוע החשוב השנה בכלכלה הישראלית?

"גילוי מצבור הגז הטבעי מול חופי ישראל סימן נקודת מפנה ומהווה בשורה לעצמאות אנרגטית לישראל. לזמינות הגז הטבעי, המאפשר הפקת אנרגיה בתהליך נקי יותר מהפחם והנפט, חשיבות רבה גם בקידום ההגנה על הסביבה בתעשייה. מפעלי כיל בסדום הם בין הראשונים שמצטרפים למהפכה, ובכך מסבים את תהליכי הייצור לידידותיים יותר לסביבה".

מי מהווה עבורך מקור השראה?

"אברהם ליבנת (בונדי), דמות שאני מעריץ בעיקר בשל היושר האישי והצניעות שבאים לידי ביטוי הן במישור העסקי והן במישור האישי-משפחתי".

מי איש השנה שלך בכלכלה הישראלית?

"עופרה שטראוס, שמובילה את קבוצת שטראוס זה שנים רבות להישגים יוצאי דופן. עופרה פועלת ללא לאות לקידום הנשים בעסקים ובכלל והפכה לאחת הנשים המשפיעות בעולם העסקים הבינלאומי".



נושאים: עקיבא מוזס