50. הרצל עוזר, מנכ"ל HOT
נימוקים לבחירה: על רקע שינויי הבעלות בחברה, עם הפיכתו של פטריק דרהי לבעל השליטה, סוגר שנה בתפקיד עם הצלחה בשני מנועי הצמיחה של החברה: VOD ושירותי התקשורת הנייחת. עוזר הוביל את פרישת רשת האינטרנט המהיר, ובמקביל חולל מהפכה בעקב אכילס של החברה: שירות הלקוחות
הרצל עוזר, מה המהלך החשוב ביותר שעשית השנה?

"בהתייחס להשפעה על המדינה, פרישת רשת האינטרנט המהיר UFI שמאפשרת גלישה במהירות 100 מגה ביט בשנייה. הרשת מציבה את ישראל בחזית הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, וההשלכות יורגשו לדעתי כבר בזמן הקרוב. זהו מהלך שמשדרג את התשתיות הלאומיות-טכנולוגיות של מדינת ישראל".

איזה קושי מקצועי חווית השנה באופן אישי?

"ניהול זו משימה מורכבת בהגדרתה. חותרים ליעד, כשמסביב כל מפגעי הדרך המנסים להסיט מהמטרה. אבל מיקוד נכון, צוות מנוסה ומיומן ועובדים מסורים עם סכין בין השיניים, יכולים בהחלט להפוך כל קושי לפיסת קרטון. כך לפחות אני חש בתקופה האחרונה ב-HOT, ואני מקווה שזו רק ההתחלה".

מה היה האירוע הכלכלי המשמעותי ביותר השנה בעיניך?

"העובדה שישראל נותרה מחוץ למעגל ההרס של המשבר הגלובלי היא בעיניי האירוע הכלכלי החשוב ביותר שחווינו השנה. יש בכך להעיד על בגרותו של המשק הישראלי ועל עוצמתו".

איך חווית את המשבר הכלכלי?

"חשנו בקרב לקוחותינו את החשש, את אי הוודאות ואת הרצון להפחית הוצאות. זו התמודדות לא פשוטה. לשמחתי אנחנו עוברים אותה ללא נזקים משמעותיים. החוכמה היא להשיק מוצרים חדשים, להביא ערך חדש ללקוח ולתפור לו את החבילה המתאימה ביותר".

מה התחזית שלך לשנה הקרובה?

"אסור להתפתות לתחזיות אופטימיות. אין, ולא יהיו, קיצורי דרך ביציאה מהמשבר. זה יהיה ארוך וקשה, אבל אפשר לומר שהתחלנו במסע היציאה ממנו".

מי מהווה עבורך מקור השראה?

"סטיב ג'ובס, מייסד אפל, שממשיך להותיר את כולם פעורי פה בכל פעם מחדש. תוצאות הרבעון השלישי של החברה הוכיחו לכולם כי גם מותג פרימיום שמוכר במחירים יקרים בשנת המשבר הקשה ביותר, יכול להצליח, לצמוח ולהרוויח. זו שבירת המוסכמות בעולם השיווק והעסקים, ואפל חזקה כנראה בשבירת מוסכמות".

מי איש השנה שלך?

"סטנלי פישר. כמי שעבד בעבר בבנק ישראל, ומבין את הרגישות המאקרו כלכלית-מוניטרית בעיקר בשעת משבר גלובלי, איני יכול להיוותר אדיש לכושר המנהיגות שלו".

נושאים: הרצל עוזר