11. זהבית כהן, יו"ר אייפקס פרטנרס ישראל
נימוקים לבחירה: עומדת בראש קרן השקעות מהגדולות שפועלות בישראל. השביחה את ערכה של תנובה באמצעות שורה של מהלכים, ביניהם מכרז השוק הסיטונאי. ביצעה אקזיט ענק של 2.6 מיליארד שקל במכירת חלקה של אייפקס בבזק לשאול אלוביץ'. מתמודדת על רכישת פסגות
זהבית כהן, יו"ר אייפקס, יכולה לחתום את השנה בחיוך גדול. מאז רכישת השליטה בקבוצת תנובה, משכה אייפקס דיבידנד של 320 מיליון שקל, מכרה את מתחם הסינמה סיטי בגלילות תמורת 406 מיליון שקל, וביצעה אקזיט ענק של 2.6 מיליארד שקל בעסקה למכירת מניות החברה בבזק (עסקה שכהן לא הייתה מעורבת בהובלתה) לשאול אלוביץ'. כעת עומדת על הפרק עסקה למכירת מתחם השוק הסיטונאי, המוערכת בכ2- מיליארד שקל.

אם אכן יימכר השוק הסיטונאי, צפויה אייפקס להחזיר את מלוא השקעתה בתנובה (2.88 מיליארד שקל), והיא תמשיך ליהנות מהחזקתה בגרעין השליטה בחברה (יחד עם מבטח-שמיר) ומנכסי הנדל"ן שלה. היום כבר ברור שהנדל"ן היה זה שקרץ לכהן בעסקת הרכישה של תנובה, ולא פעילות הליבה, מחלבות תנובה. אבל גם בלי הנדל"ן, לתנובה מחזור מכירות של כ6- מיליארד שקל, המניבים רווח של כמה מאות מיליוני שקלים בשנה. כך שבכל מקרה, כהן תוכל להמשיך לחלוב את הפרה.

תנובה היא לא עוד מותג, היא סוג של מותג לאומי. בשנה החולפת היא המשיכה לבצר את המונופול שלה בשוק החלב, ובמקביל הפכה את כל החברות הבנות ל"תשלובת המזון" והחלה לעשות סדר: היא מחקה את סנפרוסט-מעדנות מהבורסה, חתמה על הסכם עקרונות למכירת עסקי הדגים הלא רווחיים, חתמה על הסכם לרכישת הוד חפר כדי לייעל את פעילותה בתחום הפטם וההודו, והיא אף שוקדת על מתווה חדש שישפר את ביצועיה בתחום הביצים.

תחזית לשנה הבאה. כשדיברו באייפקס על מינוף המותג תנובה, התכוונו לשוק הבינלאומי, וכרגע תנובה עוד לא שם. כהן נסוגה מהחלטתה להתרחב להודו, ואחרי שהשקיעה עשרות מיליוני אירו, היא בוחנת מחדש את פעילותה בשוק הרומני, שהיה אמור להיות דריסת הרגל הראשונה של הקבוצה במזרח אירופה. כעת על השולחן נמצאות אפשרויות הרכישה של פסגות (מקרן יורק) ומגדל (מג'נרלי האיטלקית).



נושאים: זהבית כהן