49. אבי ניר, מנכ"ל קשת
נימוקים לבחירה: הפנים והמוח מאחורי זכיינית הטלוויזיה החזקה בישראל, קשת, הפועלת בערוץ 2, ומפגינה מובילות הן במדד ההכנסות והן במדד הרייטינג
אבי ניר, עם אלו קשיים התמודדת השנה?

"שנת 2009 הייתה אחת השנים המורכבות לערוצים המסחריים. תחילת השנה הייתה קשה במיוחד - שילוב של משבר כלכלי ומבצע עופרת יצוקה בעזה יצר אתגר עסקי ותוכניתי קשה. במהלך כל השנה ערוץ 2 עמד בפני סכנה קיומית, כתוצאה מאקלים כלכלי בעייתי, תחרות עזה ורגולציה כבדה".

מה המהלך החשוב שלך השנה?

"הפקת תכנים מקוריים והגברת מעורבות הצופים בתכניה של קשת. גם מעבר למסך, המטרה היא שילוב עם פלטפורמות אחרות - בעיקר עם אתר האינטרנט של החברה mako. בשנה שחלפה הגיע mako, עוד טרם מלאה שנה להשקתו, למקום הרביעי מבין כל האתרים הישראלים, תוך שהוא עוקף אתרים מבוססים כגון nrg ונענע 10.

"בנוסף, ערוץ 24 קם לחיים תוך הכפלת נתוני הצפייה שלו, ובעיקר הפך לרלוונטי ולאופציה אמיתית לצופים ומפרסמים".

מה היה האתגר הגדול שלך השנה?

"ההתמודדות עם השינויים בסביבה ובטעם הצופים, על ידי שילוב של חדשנות והתבססות על מותגים מצליחים. דגש מיוחד ניתן השנה לקידום תוכניות מתוסרטות, במקביל לתוכניות הדוקו והריאליטי. שלוש תוכניות כאלו נחלו הצלחה גדולה בשנה זו: פולישוק, מסודרים ורמזור".

מי איש השנה שלך?

"נשיא ארה"ב, ברק אובמה. הוא לא מייצג רק עמדות פוליטיות שונות מקודמו ולא מציג רק השקפת עולם שונה מקודמו. דומה שהוא מציג אמונה אחרת לחלוטין בטבע האדם. המבחן של אובמה הוא מבחן לתפיסה שהטוב יכול לנצח, ללא שימוש בכוח או איום מפורש לשימוש בו. ובפרפרזה על האמירה הידועה: אובמה מדבר ברכות, ואת המקל הגדול שלו הוא השאיר בבית".



נושאים: אבי ניר