26. גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט
נימוקים לבחירה: בזמן שהמתחרות פיטרו, גיל שויד גייס אנשים והוציא את צ'ק פוינט מקיפאון

המהלך העסקי החשוב ביותר השנה של גיל שויד נעשה כבר בסוף 2008 - רכישת עסקי האבטחה של נוקיה. עסקת הרכישה בוצעה ב"מחירי סוף עונה": צ'ק פוינט שילמה פחות מ-60 מיליון דולר, ובתמורה הרחיבה החברה את תחום החומרה שלה. כבר היום מונח בקופתה סכום של 1.6 מיליארד דולר במזומן. לרכישה היה אפקט נוסף: היא הצילה את נתוני הצמיחה של צ'ק פוינט, שיגיעו ב-2009 עד 14%. בלעדיה, הייתה החברה במצב קיפאון.

שויד קיים את הבטחתו כי לא יפטר עובדים על רקע המשבר הכלכלי, ויותר מכך: בשעה שחברות טכנולוגיה אחרות נאלצו להיפרד מעשרות ומאות עובדים, בצ'ק פוינט גדלה מצבת כוח האדם.

התחזיות השנתיות שנתנה החברה היו שמרניות, ושויד הסביר כי "הסביבה מחייבת כל ארגון להיות כמה שיותר צנוע ושמרני". ובכל זאת הצליחה החברה לצמוח ברבעונים הראשונים של השנה. גם שווי המניה, שבמשך שנים נע בין 20 ל-25 דולר, עלה מתחילת השנה ב-45%. שויד, המחזיק ב-15.5% ממניות החברה, יכול לחייך: שווי אחזקתו מגיע לכ-935 מיליון דולר.

קשיים בדרך: "הביזנס של צ'ק פוינט לא נפגע", אומר שויד, "אבל מעניין לציין שדווקא תקופות של משברים וקשיים הן תקופות של קיפאון במכירות, ואז, כשהביזנס לא גדל, רואים שני סוגים של מנהלים: אלו שממשיכים להביא מוצרים טובים, לגייס אנשים איכותיים ולייצר מהלכים חשובים, ואלו שפשוט נכנסים לתרדמת. אז אתה רואה מי מייצר שינוי ומי נסחף בזרם בזמנים הטובים. במילים אחרות, המשבר מדגיש את האימפקט האישי של המנהל".

תחזית לשנה הבאה. סכום המזומנים הנאה שיש לצ'ק פוינט יוצר ציפיות בקרב המשקיעים לרכישות. עם זאת, בהתחשב בכך שהרכישה הגדולה האחרונה נעשתה לפני כשלוש שנים, נראה שגם דיבידנדים לא יחולקו בזמן הקרוב.



נושאים: גיל שויד