22. אלי יונס, יו"ר בנק המזרחי-טפחות
נימוקים לבחירה: עומד בראש הבנק שרשם את הפגיעה הקטנה ביותר במשבר הכלכלי. המשיך להציג תשואה דו ספרתית על ההון גם ברבעון השלישי של השנה
שנת 2009 הייתה טובה לאלי יונס. בנק מזרחי-טפחות המשיך להציג תוצאות טובות, ובמשבר בלט מעל הבנקים האחרים - הוא הרוויח הכי הרבה אבסולוטית ויחסית בשנת 2008, עניין לא טריוויאלי כאשר לוקחים בחשבון שמדובר בבנק הרביעי בגודלו.

במשכנתאות, תחום הליבה, יצר יונס פער אדיר והגדיל את נתח השוק של הבנק מ-30% ל-35%, כשהיעד, נתח שוק של 40%, נראה בהישג יד. הבנק צמח גם באשראי וגדל בלקוחות קמעונאים. הצמיחה לא באה, לפחות עד עתה, על חשבון איכות תיק האשראי.

במישור האישי, יונס התעשר מאוד השנה כשסיבוב האופציות השני שלו הפך אותו לאדם אמיד מאוד. בנובמבר 2008 הוארך חוזה ההעסקה שלו עד 2014, והוא קיבל תוכנית אופציות שהקנתה לו זכאות ל-2.44% ממניות מזרחי-טפחות. האופציות הוקצו בשיא הפאניקה בשווקים, כמעט בנקודה הנמוכה ביותר של המניה. כשהחלה ההתאוששות טסה המניה, ומתחילת 2009 עלתה ב-58%. ההפרש בין השער הנוכחי למחיר המימוש מייצג ליונס רווח נאה (על הנייר) של 51 מיליון שקל.

תחזית לשנה הבאה. ב-2010 יתמודד יונס, כמו כל המערכת הבנקאית, מול אתגרי המיתון ולצידם השינוי הגדול של המעבר לבאזל 2 (תקינה בינלאומית בנושא ניהול סיכונים בגופים פיננסיים). מזרחי-טפחות צפוי להיות המרוויח הגדול מהמעבר לכללי באזל 2, כיוון שלבנק יתפנה הון רב שיאפשר לו התרחבות וצמיחה. מצד שני, הון רב פירושו תשואה נמוכה על ההון, ויונס התחייב להגיע לתשואה מפעולות רגילות של 18% בהדרגה, עד שנת 2013.



נושאים: אלי יונס