29. קובי מימון, בעלי אקויטל, שותף בישראמקו
נימוקים לבחירה: אחד המשקיעים בתגלית הגז הטבעי הגדולה בהיסטוריה של ישראל, בשדות הקידוח תמר ודלית. רכש השנה את מתחם הסינמה סיטי תמורת 406 מיליון שקל
עד לפני זמן לא רב נחשב קובי מימון לאיש עסקים מהשורה השנייה. היום מדובר בטייקון שלו עסקים משגשגים בתחומי החיפושים (ישראמקו) והנדל"ן (איירפורט סיטי, נצבא). אבל מימון שומר עדיין על אלמוניות יחסית, מסרב להתראיין, ואפילו אין לו דובר או יועץ תקשורת.

התשואות מדברות בשבילו: יחידות ההשתתפות של שותפות החיפושים ישראמקו, שבה הוא שולט, זינקו השנה ביותר מ-1,200% - בעקבות גילוי מאגרי גז גדולים בקידוח תמר מול חופי חיפה - לשווי שמתקרב למיליארד דולר. חברת האחזקות של מימון, יואל, זינקה בכ-200% לשווי של מעל 200 מיליון דולר. נוסף לתשואות המרשימות הניבה הגאות בשוקי ההון והנדל"ן המקומיים רווחים עצומים לחברות המשתייכות לקבוצה.

מימון, 53, החל את דרכו בעסקים בגיל 16 במכירת תמונות יחד עם חברו מילדות חיים צוף, שותפו לעסקים עד היום. עם השנים הרחיב את עסקיו למתן הלוואות ולרכישת מגרשי נדל"ן. ב-1995 השתלט על קבוצת הנדל"ן והחיפושים יואל-ישראמקו, לאחר מאבק מתוקשר מול "מלך חברות הבועה", יובל רן, שנמלט לחו"ל והותיר לו את השליטה במה שהתגלה כמכרה זהב. השאר היסטוריה.

בשנה האחרונה רשם מימון שרשרת של הישגים בחזית הנדל"ן: בפברואר זכה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ורכש את מתחם לב ישראל הסמוך למחלף קסם, ובאוגוסט חטף את מתחם הסינמה סיטי בצומת גלילות מתחת לידיה של חברת מנופים פיננסיים של ג'קי בן זקן, שהתקשתה בהשגת המימון לעסקה.

נצבא ואיירפורט סיטי, שתי החברות שבאמצעותן פועל מימון בתחום הנדל"ן, הן חברות סולידיות בעלות נכסים איכותיים. נצבא, לשעבר חברת הנכסים של חברי אגד, מחזיקה בתחנות מרכזיות ישנות רבות, שעליהן ניתן לבנות שכונות וקניונים. איירפורט סיטי עוסקת בייזום והשכרה של נדל"ן ליד נתב"ג.



נושאים: קובי מימון