החבילה הזולה ביותר לחתונה אזרחית בחו"ל: 250 אירו

מחקר חדש שהוצג היום בכנס שדולת הנשים: 10,800 ישראלים מתחתנים אזרחית בחו"ל מדי שנה, ומוציאים יותר מ-31 מיליון שקל

ישראלים מוציאים יותר מ-31 מיליון שקל בשנה על נישואים אזרחיים בחו"ל - כך קובע מחקר חדש שהוצג היום בכנס של שדולת הנשים בנושא נישואים אזרחיים. נתוני המחקר מראים כי 10,800 ישראלים מתחתנים אזרחית בחו"ל מדי שנה וכי החבילה הזולה ביותר עולה 250 אירו.

לדברי עו"ד כלב מאיירס ממכון ירושלים לצדק, "מעבר לפגיעה החמורה בזכיות הבסיסית של האזרח להתחתן, ישנה גם פגיעה כלכלית לא מבוטלת".

בכנס גם הוצג סקר דעת קהל בנושא נישואים אזרחיים. על פי הסקר שנערך עבור מכון ירושלים לצדק ושדולת הנשים, רוב מצביעי ישראל ביתנו לא "קונים" את הצ"ח - ברית הזוגיות לחסרי דת בלבד, ומצהירים כי הם מאוכזבים ממנה. הסקר המלא ובו נתונים מפתיעים עוד יותר באשר לעמדות הציבור בנוגע לנישואים אזרחיים יוצג היום בכנס שדולת הנשים בישראל לציון יום זכויות האדם הבינלאומי.

מהסקר שנערך השבוע על ידי מכון מאגר מוחות עבור מכון ירושלים לצדק (ארגון המקדם חופש דת, זכויות אזרח וצדק חברתי בישראל) עולה כי 44% ממצביעי ישראל ביתנו מאוכזבים מההחלטה לקדם נישואים אזרחיים לחסרי דת בלבד. לעומתם 43% הצהירו כי הם אינם מאוכזבים, ו13% נמנעו.

הצעת חוק ברית הזוגיות לחסרי דת בלבד עברה קריאה ראשונה בכנסת ומקודמת בימים אלו על ידי יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), לקריאה שנייה ושלישית. אם תעבור הצעת החוק בכנסת היא תאפשר נישואים אזרחיים רק לאותם זוגות שבהם שני בני הזוג מוגדרים כחסרי דת ע"י הרבנות הראשית.

עו"ד עידית מלמן משדולת הנשים אמרה כי "תוצאות הסקר מוכיחות כי יש לקיים דיון מהותי בשאלת הצעת החוק שעומדת היום על הפרק. הצעת החוק במתכונתה הנוכחית עלולה לפגוע בציבור הרחב ובחסרי הדת ולקבע את האפליה הנהוגה כיום כלפי נשים בבתי הדין הרבניים".