מליאת הנעילה של ועידת ישראל לעסקים: תרחישים לעשור הבא

במליאה יתארח פרופסור מרקו וילניוס, חבר במועצה המייעצת של אגודת העתידנים האירופית

ועידת ישראל לעסקים 2009, שתעמוד השנה בסימן התארגנות מחדש של הזירה הגלובלית, תארח במליאת הנעילה, "זמנים משתנים! תרחישים מודלים עתידיים לעשור הבא", את פרופסור מרקו וילניוס, חבר במועצה המייעצת של אגודת העתידנים האירופית.

חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", יציג את דברי המבוא, וד"ר רונן ברגמן, כתב "ידיעות אחרונות" ומרצה באוניברסיטת קיימברידג', ינחה את הדיון שיעסוק בשאלה האם גם העשור הבא יעמוד בצל איומי הטרור ותפוצת הנשק הגרעיני?

פרופ' עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי, ידבר על גיבוש מדיניות ביטחון לאומי נוכח זמנים ונסיבות משתנים; ופרופסור מרקו וילניוס, חבר במועצה המייעצת של אגודת העתידנים האירופית יעניק תחזית על העולם שאחרי המשבר הכלכלי ומה הלאה.

פרופסור מרקו וילניוס, פרופסור לעתידנות וחבר במועצה המייעצת של אגודת העתידנים האירופית, עוסק בפיתוח שיטות שונות למחקר. הוא פיתח תפיסה של הון ידע יצירתי בתחומי החיזוי והניהול כבסיס לחשיבה אסטרטגית של חברות, בשיתוף עם עם פרופסור Pirjo Ståhle.

פרופ' וילניוס מונה לסגן נשיא ביחידת פיתוח האסטרטגיה של קבוצת הביטוח אליאנס והוא חבר במועצה המייעצת של ועידת העתידנים האירופית, לוצרן. בנוסף, פרופ' וילניוס הוא חבר בוועדות תכנון של חברות גדולות ובצוותים ממשלתיים רמי דרג ועמד כמה שנים בראש מרכז המחקר העתידי של פינלנד.

ועידת ישראל לעסקים 2009, מהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, והיא תתקיים בין התאריכים 13-14 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.