בית הנבחרים האמריקני אישר את הרפורמה במערכת הבנקאות

החקיקה תגדיל את כוחו של הפדרל ריזרב, תטיל מגבלות על בנקים "הגדולים מכדי ליפול", תפקח על רמות המינוף של הבנקים ועל מאזן ה'פד' ועוד

בית הנבחרים האמריקני אישר את הרפורמה במערכת הבנקאות, החשובה ביותר מאז ימי השפל הכלכלי הגדול, בשנות ה-30' של המאה הקודמת מאז ימי ה-"New Deal". הרפורמה אושרה בהצבעה של 223 תומכים מול 203 מתנגדים. החוק מהווה ניצחון לדמוקרטים (ש-27 מחבריו הצביעו נגדו) ולבית הלבן. אף רפובליקני לא הצביע בעד החוק.

החקיקה תגדיל את כוחו של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני. בנוסף, היא תטיל מגבלות על בנקים "הגדולים מכדי ליפול", תפקח על רמות המינוף של הבנקים ועל מאזן ה'פד' (בקרתו תוך שנתיים). כן תאפשר החקיקה סיוע נוסף לחייבי משכנתאות. החקיקה אישרה הטלת עמלות חדשות, ואפשרות נרחבת יותר לבעלי מניות לומר את דעתם בנוגע לתגמול ההנהלה.

עוד במסגרת הרפורמה, יוענק לממשלה הפדראלית יפוי-כוח לפרק חברות המאיימות על הכלכלה; ליצור סוכנות שמטרתה לקפח על פעולות בנקאות צרכנית; תאפשר פיקוח על שווקים שעד כה הצליחו להימלט מן ההפקר מפיקוח.

למרות שהעברת הפורמה מהווה ניצחון עבור ממשלו של אובמה, החקיקה דיללה כמה מהמלצותיו של הנשיא. לאחר שעברה בקונגרס, תגיע הרפורמה להצבעה בסנאט, שצפוי להצביע אליה לא לפני 2010.