דיווח פלסטיני: הושגה טיוטת הסכם בעסקת גלעד שליט

עיתון "אל-מנאר" מדווח הבוקר כי ישראל וחמאס "עשו ויתורים רבים, מאמצי התיווך צלחו והעסקה צפויה לצאת לפועל בקרוב" ■ עוד דווח בעיתון, כי משפחת שליט עצמה עודכנה כי הושג ההסכם

יש עסקה? ישראל וחמאס גיבשו טיוטת הסכם סופית בעסקת גלעד שליט וחילופי השבויים - כך מדווח הבוקר העיתון הפלסטיני "אל-מנאר" היוצא לאור במזרח ירושלים. על פי הדיווח, מאמצי התיווך האחרונים צלחו, והעסקה "צפויה לצאת לפועל בקרוב".

"טיוטת ההסכם הושגה הודות לוויתורים הדדים בין ישראל לחמאס, ומאמצי תיווך מרתוניים בסבב השיחות האחרונות", אמרו מקורות צרפתיים לעיתון. אותם מקורות הוסיפו כי מספר מדינות הצטרפו לסבב המשא ומתן האחרון וסייעו בתיווך בין ישראל לחמאס.

"המתווך הגרמני ובכיר מצרי צפויים להודיע באופן רשמי על הצלחת העסקה, לאחר שהושגה הסכמה על שמותיהם של שבעה אסירים עליהם היו חילוקי דעות", אמרו המקורות לעיתון.

עוד דווח, כי בישראל וחמאס צפויים כעת להתחיל בהליך אישור הטיוטה - ואף משפחת שליט עצמה עודכנה כי הושג ההסכם. "המשפחה עודכנה כי החלו צעדים ממשיים באישור הטיוטה - בישראל וברצועה", צוטטו הגורמים בעיתון.

משעל: בלי היענות לדרישותנו - אין עסקה

בתוך כך, הגיעה הבוקר משלחת של ראשי החמאס לטהרן - ובהם ראש הלשכה המדינית חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק ובכירים נוספים המעורבים, בין היתר, גם במגעים לשחרורו של שליט. משלחת הארגון צפויה להיפגש במהלך הביקור עם המנהיג הרוחי עלי חמנאי והנשיא מחמוד אחמדינג'אד.

"הצלחנו בכמה סוגיות, ונשארו כמה סוגיות. לא אפרט כאן מה טרם סוכם", הכריז אמש משעל במהלך ביקורו בתימן. "המסר שלנו ברור: בלי היענות לדרישותינו, לא תאושר עסקת החילופין". משעל הוסיף כי "נשלים את המסע, עד שישוחררו כל האסירים והאסירות בני עמנו מבתי הכלא של הכיבוש, אינשאללה".