גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איזו חברת סלולר מציעה את החבילה המשתלמת ביותר לבני-נוער?

אילו מסלולים ומכשירים הכי מתאימים לבני-הנוער - שבעיקר מדברים, מסמסים ומאזינים למוזיקה? ■ באורנג' כוללים במחיר החבילה את עלות המכשיר ללא תלות בכמות השיחות ■ בסלקום התמחור הוא הזול ביותר עבור משתמשים כבדים ■ ופלאפון יקרה יותר בכל המסלולים שנבדקו

מה באמת אוהבים בני נוער לעשות בטלפון הסלולרי שלהם? על השאלה הזו משיב סקר שערך בימים אלה מכון המחקר "שריד". כ-450 בני נוער התבקשו לציין את שימושיו המועדפים של המכשיר הנייד שלהם. מלבד אלה הבסיסיים של הטלפון, שעדיין מובילים במצעד - שיחות בסלולר (93% מהמשתתפים) ושליחת הודעות כתובות (71%) - משתמשים מרבית בני הנוער, 61% על פי נתוני הסקר, במכשיר הנייד כנגן מוזיקה. מצלמה היא פונקציה פופולרית בקרב 40% ממשתתפי הסקר, שנערך בקרב בני 12-18, ומאחור משתרכים המשחקים (20%), גלישה באינטרנט (15%) ובדיקת דואר אלקטרוני באמצעות הנייד - אפשרות שבה בחרו 1% בלבד.

על סמך ממצאים אלה בדק "גלובס", בשיתוף האתר "כמהזה?" להשוואת מחירי התקשורת בישראל (www.kamaze.co.il), אילו תוכניות מציעות חברת הסלולר ללקוח המרבה לשוחח ולסמס, ומתעניין פחות בחבילות התוכן והגלישה. בבדיקה, שנערכה עבור שני פרופילים שונים לשימוש המאפיין בני נוער, מתבלטת לטובה סלקום עם מחיר אטרקטיבי יותר - במיוחד עבור משתמשים "כבדים". הפערים בבדיקה הגיעו עד 50%, עבור אותו משתמש בחברות שונות.

מפתיע ככל שיהיה, אומרים ב"כמה זה", בחברות הסלולר אין מסלולים ייעודיים לבני נוער (פרט לסלקום, שם יש מסלול לצעירים עד גיל 30) - כך שכל המסלולים הם בעצם המסלולים הרגילים המוצעים ללקוח פרטי רגיל. בבדיקה התבקשו נציגי החברות להמליץ על תוכנית ועל מכשיר לצעיר המדבר הרבה, מסמס הרבה ומשתמש תדירות בנגן המוזיקה. זה המקום להזכיר כי פילוח מדויק יותר של נתוני צריכה עבור משתמש עשוי בהחלט לנווט את נציגי החברה להצעות כדאיות יותר, הנותנות תמורה טובה יותר לכסף עבור משתמש מסוים. עם זאת לא כל ההורים בקיאים, למרבה הצער, בפרטי החשבון של ילדיהם - וכך פנינו גם אנחנו עם מאפיינים כלליים הרלבנטיים לפלח הגיל המדובר.

אורנג'

באורנג' מציעים חבילות "ידוע מראש", הכוללות בתוכן בנק דקות, בנק SMS, חבילת גלישה ומכשיר לבחירה.

* לבני נוער המדברים הרבה הוצעה החבילה הבאה: 140 שקל לחודש הכוללים 200 דקות שיחה בחודש, 200 SMS בחודש, חבילת גלישה ובחירת מכשיר. באופן דומה מוצעות חבילות של 200 שקל ל-300 דקות ו-150 הודעות, או 300 שקל ל-500 דקות ו-250 הודעות - מסלול שבו נשלם עבור חריגה 49 אג' לדקה ו-57 אג' להודעה.

*לבני נוער המדברים מעט הוצעה לנו החבילה הבאה: 100 שקל לחודש עבור 80 דקות בחודש, 40 הודעות כתובות בחודש, חבילת גלישה ובחירת מכשיר.

לשתי החבילות אפשר להוסיף חבילה של 100 sms ב-19.90 שקל ו-100 דקות שיחה במשפחה במחיר 19.90 שקל. עבור דקת חריגה נשלם 69 אגורות, ועבור כל הודעה נוספת - 57 אג'.

*תוכן והורדת שירים: הורדת שיר לסלולרי עולה 5.90 שקל, כשניתן לצמצם עלויות באמצעות חבילות במחירים שונים - מ-19.20 שקל לחבילה של 40 שקל (שישה שירים) ועד 60 שקל להורדה בשווי של 120 שקל (20 שירים).

סלקום

בסלקום הציעו לנו כמה חבילות.

* חבילת "פשוט אישי": תשלום חודשי קבוע בסך 21 שקל לחודש, כל דקה בעלות של 60 אגורות. על חבילת הבסיס מוסיפים חבילות דקות ו-SMS בתשלום בהתאם לדפוסי השימוש. לדוגמה: 100 דקות ב-40 שקל לחודש או 200 דקות ב-91 שקל. 200 SMS ב-17 שקל לחודש לעד 5 יעדים בסלקום או תשלום של עשרה שקלים בחודש וכל SMS בעלות של 30 אג' נוספות בתוך סלקום, או תשלום של 21 שקל וכל SMS ב-20 אגורות.

* תוכנית "משתלם להיות צעיר" ללקוחות עד גיל 30: תוכנית זו כוללת תשלום קבוע של 12.90 שקל לחודש, וככל שמדברים יותר יורדת העלות לדקה - החל ב-61 אג' לעד 150 דקות שיחה, ועד 42 אג' מעל ל-1,000 דקות שיחה. עלות בסיסית של SMS - 52.5 אגורות. כך למשל ניתן לבנות חבילה הכוללת 90 דקות שיחה בחודש, 50 SMS, חבילת גלישה ומכשיר בעלות כוללת של 128 שקל לחודש.

*תוכן והורדת שירים: הוצעו חבילות המוזיקה הבאות - שני שירים בעלות של שיר אחד, 4.90 שקל (2.45 שקלים לשיר); שישה שירים ב-12 שקל (2 שקלים לשיר) ועשרה שירים ב-15 שקל (1.5 שקל לשיר).

פלאפון

בפלאפון הוצעו לנו שתי חבילות בסיסיות לצד שתי עסקות "למיטיבי לכת":

* חבילת 150 שקל הכוללת 150 דקות שיחה בחודש, 125 הודעות SMS, שירות תיקונים, חבילת גלישה ומכשיר לבחירה.

* חבילת 100 שקל בחודש הכוללת 60 דקות שיחה, 60 הודעות כתובות, שירות תיקונים, חבילת גלישה ומכשיר לבחירה.

*עבור משתמשים "כבדים" במיוחד הוצעו לנו חבילות של 350 דקות ו-300 הודעות ב-250 שקל, או 750 דקות ו-600 הודעות ב-499 שקל. מחיר חריגה בכל התוכניות, הוסבר לנו, הוא - 69 אג' לדקה ו-48 אג' להודעה.

*תוכן והורדת שירים: האזנה למגוון שירים מוצעת בפורטל muzix בעלות 19.90 שקל לחודש, חודש ראשון חינם וללא התחייבות. הורדת שיר עולה 5.96 שקל והאזנה לשיר - 3.94 שקל.

אז מה משתלם יותר?

לצורך הבדיקה, בחנו פרופיל של שני משתמשים שונים. בהתאם לאפיון המתבקש לבני נוער, זה הסולידי מבין השניים יצרוך 200 דקות שיחה בחודש וישלח 150 הודעות SMS. המשתמש ה"כבד" יותר, ויעידו הורים רבים עד כמה עונים ילדיהם להגדרה, ישלם עבור 500 דקות שיחה ו-500 הודעות כתובות בחודש. האזנה למוזיקה היא אמנם שימוש מרכזי, כאמור, אך חבילות המוזיקה לא נלקחו בחשבון לצורך הבדיקה; לרוב מדובר במרכיב משני בבחירת חבילה, הן בשל הפיראטיות שמאפשרת הורדת שירים לסלולר באינטרנט והן מפני שרכישתן נעשית פעמים רבות בנפרד ממילא.

מבין האפשרויות המוצעות עבור המשתמש הראשון, אורנג' היא האטרקטיבית עם הצעה של 139 שקל לחבילת 200 דקות שיחה ו-200 הודעות (כולל חבילת גלישה ומכשיר).

גם החבילה בסלקום כדאית למי ששולח הודעות בתוך הרשת - 129 שקל בחודש, המורכבים מתשלום קבוע של 21 שקל, חבילת 200 דקות ב-91 שקל, וחבילת 200 הודעות ב-17 שקל. התעריף מתייקר להודעות מחוץ לסלקום.

בפלאפון נסק המכשיר בחבילה שהציעו לנו ל-197 שקל, זאת בגלל השלמות החורגות מעבר למוצע בחבילה (150 דקות ו-125 הודעות ב-150 שקל היקרים מלכתחילה יותר מהמתחרות). הפער הכולל בין ההצעה הזולה לנמוכה, יש לציין, עומד על כ-50%.

כשמדובר במשתמש השני, היה הפער בין המקום הראשון לשני גדול יותר - גם כאן לטובת סלקום: עבור 500 דקות ו-500 הודעות יוכל לקוח הרשת לשלם 382 שקל, המורכבים בתוכנית "סלקום אישי" מתשלום קבוע של 21 שקל, מחבילת 500 דקות ב-240 שקל ומחבילת SMS המורכבת אף היא מתשלום קבוע של 21 שקל עבור תעריף של 20 אג' להודעה.

באורנג' היה המיטב שהגענו אליו, מבין ההצעות, 441.5 שקל - חבילת 299 שקל ל-500 דקות ו-250 הודעות, והשלמת 250 הודעות כתובות בתעריף של 57 אגורות. בפלאפון הגענו לשורה תחתונה דומה - 449.5 שקל - המורכבת מחבילת 250 שקל ל-359 דקות ו-300 הודעות, כ-17% יקר יותר מן ההצעה הזולה ביותר.

הנגן מעל לכל

בעוד ששיעור חובבי השיחות, האינטרנט והמוסיקה אינו שונה משמעותית בקרב בני המינים השונים, הבדלים ניכרים יותר נרשמו בשני סעיפים: בנות, מתברר, אוהבות יותר "לפטפט" באמצעות הודעות כתובות - 75% לעומת 63% מהבנים - ואילו אלה האחרונים אוהבים לשחק במכשיר הנייד, ו-26% ציינו אפשרות זו כאחת המועדפות עליהן לעומת 17% מהבנות. גם מצלמת הנייד עובדת קשה יותר אצל הבנות - 42% ממשתתפות הסקר, לעומת 36% מהבנים, משתמשות בה תדירות.

ההעדפות משתנות גם בהתאם לגיל: ככל שזה עולה, קטנה הנטייה להעדיף את אפשרויות המשחק הגלומות בנייד ואת השימוש במצלמה וגדלה הנטייה לשוחח ולסמס בטלפון. השימוש בפלאפון כנגן מוזיקה בולט במיוחד בקרב בני 14-15 (71%).

מבדיקת תדירות השימוש בפונקציות השונות עולה כי התדירות הגבוהה ביותר של שימוש היא דווקא במוזיקה, ורק לאחריה במסרונים - ואילו המסרונים כאמצעי לתקשורת בין בני הנוער מועדפים על פני שיחה.

על אף העובדה ששיחה ושליחת הודעות הם שימושים עיקריים נפוצים יותר בקרב בני הנוער, מתברר כי התכונה החשובה ביותר עבורם בבחירת מכשיר הטלפון היא איכות הנגן (40% מהנשאלים) - אפילו יותר מנוחות השימוש במכשיר (25%). מצלמה טובה ועיצוב המכשיר הן התכונות הבאות בחשיבותן (17% ו-16%, בהתאמה) ויכולת הגלישה חשובה רק ל-2% מהנשאלים.

בנות ציינו יותר מאשר בנים שחשוב להן העיצוב האופנתי ומצלמה טובה, אך פחות מהן ציינו נגן. בהתפלגות לפי גיל, לבני נוער בוגרים (16-18) יותר חשוב העיצוב מאשר לבני נוער בגילאי 14-15.

מי מדבר יותר? משך השיחה הטיפוסי בקרב כל בני הנוער, כפי שהם מעידים, הוא עד עשר דקות. בנות מדברות שיחות ארוכות יותר מאשר בנים: מ-11 דקות ומעלה. ככל שעולים בגיל, יורד אחוז המדברים בקצרה.

תגובות

*אורנג': "כמותג הנחשק ביותר בקרב בני הנוער, מקפידה החברה להציע מגוון תוכניות אטרקטיביות, העונות באופן מלא לדפוסי שימושם השונים, וכוללות מכשיר מתקדם, דקות שיחה, sms וחבילת גלישה. כמו גם מאפשרת הוספת חבילת מוסיקה, חבילת ICQ ומסנג'ר, המחזקים את מובילותה בקרב בני הנוער, צעירים וסטודנטים. יודגש כי כחברה הקשובה לצרכי לקוחותיה, מקפידה אורנג' לעדכן מעת לעת את הצעותיה, ובימים אלה מוצעות חבילות נוספות אטרקטיביות במיוחד".

*סלקום: "החברה ממשיכה להוביל ולהציע לקהל לקוחותיה הצעירים מגוון של תוכניות אטרקטיביות ביותר, עם תעריפי זמן אוויר ושליחת הודעות SMS מוזלים, תוך התייחסות לצרכים ולשימושים השונים שלהם. בכך מאפשרת החברה התאמה מרבית של התוכניות לבני הנוער".

*פלאפון: לא נמסרה תגובה.

5 טיפים להורים ולמתבגרים לגבי שימוש בסלולרי

נציגי "כמה זה?" מציגים טיפים להורים לבחירה נכונה:

1. החלטתם לתת לילדכם מכשיר? בידקו האם אתם נמצאים בחבילה עסקית דרך עבודתכם או האם ניתן להוסיף קו נוסף מהעבודה על שמכם ולתת לילדכם, כיוון שהמסלולים דרך העבודה הינם מוזלים יותר מהמסלולים ללקוחות פרטיים.

2. הסבירו לילדכם את התוכנית שבחרתם עבורו והגבילו אותו. ידעו אותו בגובה הסכום החודשי המוקצב לו למימוש חודשי והסבירו לו את עלויות החריגה הגבוהות.

3. אם אתם מעוניינים להקציב לילדכם מראש את זמן הדיבור/SMS/הורדת שירים, חישבו על אופציית הכרטיס בתשלום מראש. אמנם הדקות במסלולים אלו גבוהות מהדקות במסלולים הרגילים, אך ב-SMS העלויות דומות.

4. הילד שלכם מתקרב לגיל 16.5 וקיבל צו ראשון? ניתן לעבור כבר למסלולי החיילים שהם משתלמים וזולים בהרבה מרוב המסלולים הקיימים.

5. בחרתם תוכנית? אחרי שלושה חודשים בדקו את דפוסי השימוש של ילדכם וראו האם הוא מנצל את התוכנית במלואה, אם לא, בדקו שוב את המסלולים המוצעים ואת האפשרות לעבור למסלול אופטימאלי עבור ילדכם. זיכרו, אתם אלה שבפועל משלמים על הנייד של ילדכם, ולכן חשוב מאוד להתאים את התוכנית ולבדוק את האופציות להוזיל את העלויות ככל שניתן.

22

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"