אירופה נעלה בעליות - האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-0.5%

מדד המחירים לצרכן בגוש האירו לחודש נובמבר עלה ב-0.5%, בהשוואה לירידת מחירים של 0.1% באוקטובר ■ אנליסטים חזו עליית מחירים של 0.2% בלבד ■ טוקיו ננעלה בעליות: מניית מיזוהו פייננשל זינקה ב-15.2%, סומיטומו מיטסואי טיפסה ב-14.3%

שוקי אירופה ננעלו הערב (ד') בעליות, בהמשך לנעילה החיובית של טוקיו ולאחר שסיטיגרופ המליץ לרכוש מניות נדל"ן בריטיות.

בגוש האירו פורסם מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש נובמבר עלה ב-0.5%, בהשוואה לירידת מחירים של 0.1% באוקטובר. כך לפי הלשכה המרכזית לסטיסטיקה באיחוד האירופי - אירוסטט. תחזית השוק היתה לעלייה של 0.2%. עליית מחירי האלכוהול והטבק השפיעה על המדד יותר מירידה במחירי המזון והדיור.

המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר טוקיו ננעלה בעלייה של 0.9% לאחר שעיתון ניקיי דיווח כי ועדת בזל לפיקוח על המערכת הבנקאית מתכננת לדחות את התוכנית המחייבת הגדלת יחסי ההון בבנקים הגדולים בעשור לפחות.

התקנות של ועדת בזל דורשות מהבנקים יחס הלימות הון מינימלי, על מנת לאפשר לבנק לספוג הפסדים פוטנציאליים. יתכן גם כי אסור יהיה לבנקים לכלול מניות בכורה כחלק מהלימות ההון הראשוני (Tier 1) של הבנק הכולל כעת בעיקר מניות רגילות ועתודות מזומן פנימיות של הבנק.

"יש המצביעים על הצורך בהון בהיקף טריליוני ין לבנק המיועדים לתרחישים לא רלוונטים", אמר הינורי נוזקקי, אנליסט בסיטיגרופ. "אך כעת ברור כי כדאי ליישם מפת דרכים מציאותית יותר כדי לחזק את הרגולציה על המערכת הבנקאית".

מניות הבנקים ביפן מזנקות

מניית באראט פיתוח ריכזה עניין לאחר שסיטיגרופ המליץ לרכוש את חברת הנדל"ן הבריטית.

גודלמן זאקס עדכן מעלה את המלצתו למניית Vallourec , המייצרת צינורות הברזל המשמשות להפקת נפט וגז.

מניות הבנקים מיזוהו פייננשל , סימוטומו מיטסואי , שינשי בנק , עלו בחדות בתגובה לפרסום בעיתון ניקיי על הדחייה האפשרית של יישום תקנות בזל לפיקוח על הבנקים הגדולים.

מניית מיצובישי UFJ , שכבר הודיעה על תוכניות להגדיל את יחס הלימות ההון ב-1.031 טריליון ין (11.58 מיליארד דולר) עלתה במתינות בהשוואה לבנקים האחרים ביפן.

יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , הקימה צוות חשיבה שתפקידו למצוא דרך להחזיר את הבנק לרווחיות כבר בסוף השנה הפיסקלית, כלומר במארס 2010.