קרן סקיי במגעים לרכישת חלקו של שאול אלוביץ' ב-yes

מתעניינות נוספות הן קרן פרמירה הבריטית ומרקסטון, אך ספק אם האחרונה תבצע את ההשקעה נוכח פרשיית השוחד ■ קרן פרמירה התמודדה בעבר על פרטנר והגיעה לשלבים גבוהים במכרז, אך פרשה על רקע מחיר

3 קרנות השקעה מתעניינות ברכישת חלקו של שאול אלוביץ' בחברת yes. בין הקרנות נמנות קרן סקיי, פרמירה ומרקסטון, אך ספק אם האחרונה תבצע את ההשקעה לנוכח הבעיות האחרונות שהתגלו אצלה.

אלוביץ' מחזיק 32.6% ממניות yes, והוא מחוייב למכור את אחזקותיו בחברה לאחר שרכש את השליטה בבזק , שמחזיקה 49.8% ממניות yes. ביחד מדובר באחזקה של מעל ל-50% שאסורה לבזק.

קרן סקיי, שבשליטת צבי יוכמן וניר דגן, מחפשת השקעות בתחום התקשורת, ולאחרונה החברה מגלה עניין גם בחברת וואלה . סקיי החזיקה בעבר במניות חברת ברק ויצאה משם ברווח גדול לפני כשנתיים, ויוכמן עצמו מכיר היטב את שוק התקשורת על רקע היותו מפרק חברת הכבלים תבל, אשר הוליך אותה למיזוג הגדול שהיה בתעשייה לפני 3 שנים.

קרן פרמירה התמודדה בעבר על פרטנר והגיעה לשלבים מאד גבוהים במכרז שנערך על החברה, אך החליטה לפרוש על רקע מחיר. פרמירה עוסקת בהשקעות בתחום התקשורת בכל העולם, ובישראל היא מושקעת בחברת NDS. בדרך-כלל הקרן מחפשת שליטה בהשקעות שלה, ולכן ספק אם היא תיכנס לחברת yes ללא שליטה. העובדה שבזק שולטת בחברה בצורה כזו או אחרת תקשה על פרמירה לבצע השקעה מבלי שתדע איך היא שולטת בה.

לעומת זאת, עבור סקיי השקעה ב-yes משלבת גם כניסה מחודשת לעולם התקשורת וגם עסקה פיננסית, שכן היא תצטרך לקחת על עצמה את החוב של yes שמוערך בכ-500 מיליון שקל.

לגבי מרקסטון נציין כי אמיר קס, ממנהלי הקרן, היה בעבר דירקטור ב yes מטעם קבוצת יורוקום, והוא מכיר את החברה היטב. ואולם, ספק אם מרקסטון תוכל להיכנס להשקעה לנוכח תופעת השוחד שהתגלתה אצל המשקיע העיקרי שלה והבעיות שאליהן נכנסה כתוצאה מכך.