"טעות משרדית" בהראל הובילה לנציגות נפרדת באג"ח אפריקה

הראל, שמשמש כמשקיע מוסדי באג"ח כ"ד של אפריקה ומחזיק בכ-16.06 מיליון שקל ע.נ, הצביע "בעד" נציגות נפרדת לאג"ח כ"ד, בעוד שקיבל הנחיה להצביע "נגד"

ביום שני הנציגות של מחזיקי אג"ח כ"ד של אפריקה ישראל דיווחה כי החלה התארגנות של מחזיקי האג"ח מסדרות כ"ד ו-י"ז, שנפרדת לנציגות הכללית של בעלי האג"ח של אפריקה - שתכליתה לתת העדפה יחסית לסדרות אלה.

אבל, מהודעה של הראל השקעות, שמשמש כמשקיע מוסדי באג"ח של אפריקה ישראל, מתברר כי נפלה "טעות משרדית", בהצבעה של הראל "בעד" מינוי נציגות נפרדת, וכי בעצם הראל קיבלה הנחיה מהגורמים המוסמכים בה, להצביע "נגד" מינוי נציגות נפרדת.

לאור הדברים, בהראל מבקשים לספור מחדש את הקולות באסיפת האג"ח ולסווג את הקולות של הראל, ככאלה המצביעים "נגד" ההפרדה מהנציגות הכללית.

לסדרה כ"ד פירעון של 320 מיליון שקל במהלך 2010. ההצבעה של הראל היא זו שהכריעה את הכף לטובת מינוי נציגות נפרדת מאחר והיא מחזיקה באג"ח כ"ד של אפריקה בהיקף של 16.06 מיליון שקל ע.נ. חשיבות ההצבעה על הפרדת הנציגות, מתבטאת היטב בהודעה המקורית של תוצאות אסיפת האג"ח: הנציגות טענה כי "החלטה זו בהחלט היתה הופכת את הסדר החוב לקונפליקט רב צדדי מורכב שאין לו כל הצדקה משפטית עיונית", ומכאן המשמעות המכרעת של ה"טעות המשרדית".