ה'פד' לא מפתיע: הריבית נותרה בשפל היסטורי של 0-0.25%

ה'פד' חזר על הצהרתו להותיר את הריבית על כנה "לתקופה ממושכת" ■ הנגידים ציינו כי נמשכת ההתאוששות בפעילות הכלכלית ■ ה'פד' מציין כי אומנם נרשמת צמיחה מתונה בצריכה אך היא נותרה נמוכה

כצפוי, ובהתאם לפרוטוקולי החלטת הריבית האחרונה, החליטה הערב (ד') ועדת השוק הפתוח של ה'פדרל ריזרב' להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0-0.25%. ההחלטה התקבלה פה אחד בישיבה הדו-יומית של נגידי ה'פד'. כזכור, בדיוק לפני שנה חתך ה'פד' את הריבית לרמתה הנוכחית - הרמה הנמוכה מאז ומעולם.

ה'פד' חזר על הצהרתו הקודמת להותיר את הריבית על כנה "לתקופה ממושכת". כמו כן, ציינו הנגידים כי הפעילות הכלכלית הוסיפה לגדול וכי ההידרדרות בשוק העבודה מתחילה להאט למרות שעסקים עדיין מקצצים בהשקעות חדשות ואינם ששים לגייס כח אדם חדש. שוק הדיור מראה סימני התאוששות גם הוא.

בנוגע לצרכן, אולי אחת הנקודות החשובות ביותר להתאוששות הכלכלית, מציין ה'פד' כי אומנם נרשמת צמיחה מתונה בצריכה אך היא נותרה נמוכה בשל תנאי שוק העבודה ותנאי אשראי הדוקים.

ה'פד' ציין כי האינפלציה תישאר כבושה לתקופה מה. היום לפני פתיחת המסחר פורסם כי מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש נובמבר עלה ב-0.4%, בהתאם לצפי וכי קצב עליית האינפלציה השנתית עומד על 1.8%.

כידוע, על מנת לתמוך בשוקי הדיור והמשכנתאות, ה'פד' נמצא בתהליך של רכישת ניירות ערך משכנתאיים בסך של כ-1.25 טריליון דולר וכן חוב משכנתאי בהיקף של כ-175 מיליארד דולר. עם זאת, ה'פד' מצפה כי פעולותיו אלה יסתיימו עד תום הרבעון הראשון של שנת 2010.