לווייתן אחד כבר יש: רציו גייסה מעל 200 מ' ש' ממימוש אופציות

שווי השותפות של משפחות רוטלוי ולנדאו מגיע כבר לכ-600 מיליון שקל ■ בסוף שנת 2007 הייתה עדיין קופתה של רציו דלילה, והכילה 3 מיליון שקל בלבד

תוצאות הסקר הסיסמי של המבנה הימי "לווייתן", הנערך בימים אלה, עדיין לא התקבלו, אבל שווי שותפות רציו , השותפה במבנה, נסק כבר לכ-600 מיליון שקל. זאת בעקבות המרת כתבי האופציה, שהנפיקה החברה לפני שנתיים.

רציו, המנוהלת על ידי ליגד רוטלוי, מחזיקה ב-15% מרישיון רציו-ים המשיק לשטח בו נמצא מאגר תמר בתחילת השנה. בסוף שנת 2007 הייתה עדיין קופתה של רציו דלילה, והכילה 3 מיליון שקל בלבד, והשותפות ביקשה להגדיל את האמצעים הכספיים שברשותה באמצעות הנפקת 12 מיליארד כתבי אופציה (סדרה 9) וגיוס של 2.4 מיליון שקל.

ההנפקה נחלה הצלחה חלקית, ורציו גייסה מיליון שקל בלבד תוך שהיא מנפיקה "רק" 5.1 מיליארד כתבי אופציה, כאשר הון השותפות המוגבלת היה מורכב באותה תקופה מ-155 מיליון יחידות השתתפות בלבד. בהנפקה נוספת, שנערכה שנה לאחר מכן, גייסה רציו כ-750 אלף שקל בהנפקת אופציות נוספות, כאשר בהנפקה זו השתתפו בעיקר בעלי העניין בחברה: משפחת רוטלוי ומשפחת לנדאו, וכן גיאולוג החברה, איתן אייזנברג.

בתחילת השנה התגלה מאגר הגז בתמר, ויחידות ההשתתפות של רציו, לה זכויות ברישיונות המשיקים לאזור בו נמצאה תגלית הגז, החלו לנסוק. כתוצאה מכך המרת כתבי האופציות הפכה לכדאית, ואמש עם מועד הפקיעה שלהן, הומרו כמעט כל כתבי האופציה ליחידות השתתפות של החברה.

בעקבות המרת כתבי האופציה ליחידות השתתפות, התווספו להון השותפות כ-215 מיליון שקל, ושוויה זינק כאמור לכ-600 מיליון שקל. בעדכון המדדים הקרוב צפויה השותפות להצטרף למדד היתר 50, ולהיות אחת המניות הבולטות במדד, עם משקל צפוי של כ-6.5% ממנו.

תוצאותיו של הסקר הסיסמי שנערך כעת בלוויתן צפויות להתפרסם ברבעון השני של 2010, ובמידה שהן יראו שיש אינדיקציה להימצאות גז, צפויים הקידוחים להיעשות בסוף שנת 2010.