אירופה ננעלה בירידות: פוטסי איבד 0.8%; יוון נחלשה ב-1.2%

S&P הפחיתה את דירוג האשראי של יוון ל +BBB מ -A ■ הקאק ירד ב-1.2% בצרפת, הבורסה בגרמניה איבדה 1% ■ שוקי סין הובילו את הירידות באסיה: שנחאי איבדה 2.3%

שוקי אירופה נסחרו וננעלו היום (ה') בטריטוריה השלילית, בהמשך לירידות הבוקר באסיה ולאחר שסוכנות הדירוג הבינלאומית, S&P, הפחיתה את דירוג האשראי של יוון ל +BBB מ--A. פיץ' הורידה את הדירוג של יוון לאותה רמה ב-8 בדצמבר. מדד ATG של בורסת אתונה איבד בסיום 1.2%.

התשואה לפדיון על אג"ח 10 שנים של ממשלת יוון עלתה ב-0.52% בחודש האחרון ל-5.51% - הרמה הגבוהה ביותר מבין 16 המדינות החברות בגוש האירו. ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פאפאנדריו אמר ב-14 בדצמבר כי בכוונתו לפעול בנחישות כדי להקטין את החוב של יוון.

גם בוול סטריט נרשמות ירידות שערים, לאחר פרסום נתוני התעסוקה השבועיים, שהראו עלייה בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה, לעומת הצפי לירידה. המדדים המובילים נחלשים בשיעור מירבי של 0.8%.

ה'פד' חזר אתמול על הצהרתו הקודמת להותיר את הריבית על כנה (0%-0.25%) "לתקופה ממושכת". כמו כן, ציינו הנגידים כי הפעילות הכלכלית הוסיפה לגדול וכי ההידרדרות בשוק העבודה מתחילה להאט על אף שעסקים עדיין מקצצים בהשקעות חדשות ואינם ששים לגייס כח אדם חדש. בנוגע לצרכן, אולי אחד ממנועי הצמיחה העיקריים להתאוששות הכלכלית, ציין ה'פד' כי אומנם נרשמת צמיחה מתונה בצריכה אך היא נותרה נמוכה בשל תנאי שוק העבודה ותנאי אשראי הדוקים.

ברקע, נגיד ה'פד' לשעבר, אלן גרינספן, אמר כי הראלי הארוך ביותר בשווקים הפיננסים מזה שבעה עשורים מקטין את הצורך בחבילות התמריצים הממשלתיות. מדד S&P 500 טיפס ב-64% מאז ה-9 במארס, כשהוא מחזיר למשקיעים האמריקנים 5.4 טריליון דולר והגדיל את המכירות הקמעונאיות ב-1.3% בנובמבר.

"רק שליש מחבילת התמריצים מומשה - היקפה אינו גדול מספיק בהשוואה לכוחו של הראלי בשווקים הפיננסים מאז מארס האחרון", אמר גרינספן בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הגידול בהון התגלה כתמריץ חשוב בהרבה מחבילת התמריצים בהיקף 787 מיליארד דולר, שכאמור, מומשה רק בחלקה".

NAB רוכשת את AXA אסיה תמורת 12 מיליארד דולר

נאשונל אוסטרליה בנק ירכוש את AXA אסיה תמורת 13.3 מיליארד דולר אוסטרלי (12 מיליארד דולר), כשהוא עוקף את הצעתו של בנק AMP . בנק NAB הציע 6.43 דולר לכל מניה של AXA אסיה, לעומת 6.22 דולר אוסטרלי למניה שהציע AMP ו-AXA המחזיק ב-54% מ-AXA אסיה.

מניות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו , וודסייד פטרוליום ופטרוצ'יינה ריכזו עניין לאחר שהחוזים העתידיים על הנפט הגולמי לינואר ננעלו אמש (ד') בעליות שערים חדות בשיעור של 2.8% ל- 72.7 דולר לחבית לאחר שדו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו הצביע על גריעה של 3.7 מיליון חביות לעומת צפי לגריעה של 2 מיליון חביות בלבד.