"המשקיעים צופים תשואה של 7.7% בשוקי המניות ב-2010"

כך עולה מנתוני סקר ההשקעות של מריל לינץ' לחודש דצמבר ■ הסקר מראה כי האופטימיות בקרב מנהלי ההשקעות ממשיכה לעלות, אך יותר ויותר משקיעים נרתעים ממניות הבנקים בארה"ב

השווקים ממשיכים לעלות והאופטימיות של מנהלי ההשקעות עולה יחד איתם. לפי סקר מנהיל ההשקעות העולמי של מריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מנהלי ההשקעות מעריכים כי שנת 2010 תאופיין בצמיחה כלכלית מתונה, אינפלציה מרוסנת ותשואות יציבות בשוקי המניות.

הסקר, שנערך בקרב 213 גופי ניהול השקעות ביותר מ-50 מדינות המנהלים יחדיו נכסים בהיקף של 617 מיליארד דולר, מראה גם שהאופטימיות של מנהלי ההשקעות באשר לצמיחה הכלכלית התגברה בחודש דצמבר (אז נערך הסקר). 80% מהמשתתפים אמרו כי הם צופים צמיחה כלכלית בשנה הקרובה, לעומת 69% בנובמבר. שני שלישים מהמשתתפים מסרו כי הם מעריכים ששוקי המניות יחזרו להניב תשואות מסורתיות ואף טובות יותר.

גם האופטימיות באשר לרווחי החברות מתגברת והגיעה לרמתה הגבוהה מאז דצמבר 2003. 48% מהנשאלים מסרו כי שהחברות משקיעות פחות מהנדרש, בעוד שבתחילת השנה אמרו מרבית מנהלי ההשקעות כי החברות משקיעות יותר מדי.

"המשקיעים אופטימיים באשר ל-2010 וצופים תשואה שנתית של 7.7% בשוקי בממוצע המניות בעולם", אמר מייקל הרטנט, אסטרטג ההשקעות הגלובלי של מריל לינץ'.

יצוין כי לפי נתוני הסקר נרשמה עלייה חדה במספר מנהלי ההשקעות שנרתעים ממניות הבנקים,שכן 28% מהמשתתפים אמרו כי הם מחזיקים במשקל חסר במניות הבנקים האמריקניות בתיקי ההשקעות, לעומת 11% בלבד שאמרו כך בחודש נובמבר.