ערוץ 10 בתהליך הפקה מואץ ל-5 סדרות חדשות ב-2010

ביולי האחרון הוקפאו הפקות הערוץ בשל חוסר הוודאות על עתידו ■ בין הסדרות החדשות: גירסה ישראלית לפורמט הקנדי "הורים" בהפקת אולפני הרצליה ותוכנית צרכנית-משפטית חדשה

ערוץ 10 הגביר משמעותית את קצב ההפקה שלו לקראת שנת 2010. בשנה הקרובה אמור הערוץ לשדר לפחות 5 סדרות סוגה עילית שנמצאות בהליך הפקה מואץ.

היציאה הפתאומית לשוק נובעת מהעובדה שבערוץ הבינו כי לאור אי ההחלטה בעניינם הם ייאלצו להקים לוח שידורים לשנה הקרובה, והאפשרות של יציאה למכרז בינואר 2010 אינה עומדת על הפרק.

באחרונה חתם ערוץ 10 על חוזה מול אולפני הרצליה, במסגרתו תפיק החברה לערוץ גירסה ישראלית לפורמט הקנדי המצליח "פרנטס" ("הורים"). מדובר בסיטקום הבנוי ממערכונים קצרים בתוך משפחה.

אולפני הרצליה מפיקים לערוץ גם סדרה חדשה בכיכובו של הבדרן ישראל קטורזה. הסדרה הוקפאה בעבר, אך חודשה להפקה בחודשים האחרונים. כמו כן, הוציא הערוץ לפועל עונה שלישית לסיטקום המצליח "החברים של נאור".

הערוץ הזמין גם תוכנית ייעוץ משפטית אותה תפיק חברת "זיו 10", המפיקה עבור הערוץ את "שורדות בבית" ואת "המקצוענים". מדובר בתוכנית ביקורת וצרכנות משפטית שבקרוב יצולם פיילוט שלה. גם "המקור", "אורלי וגיא בע"מ" ו"שומר מסך", ימשיכו אל תוך 2010.

כזכור, ביולי השנה הקפיא הערוץ את כל ההפקות שהיו בתכנון, בשל חוסר הוודאות בשוק הטלוויזיה. עד לסוף השנה היה אילוץ לנקות את כל מלאי ההפקות, ועם הקירבה לשנת 2010 הבינו בערוץ כי יש צורך בהעלאה זריזה של הפקות לשנה הבאה. זאת, גם מתוך צורך לעמוד בכל מחוייבויות הסוגה העלית בהן לא עמד הערוץ בעבר.

מערוץ 10 נמסר: "למרות שעתיד הערוץ עדיין בערפל, לקראת 2010 אנחנו מוציאים לעבודה הפקות מכל הז'אנרים, תוך התמקדות בז'אנר התעודה והתחקיר, כמו בשנה הנוכחית".