תסתכלו סביב: מהלילה - "יום האלכוהול" של בני הנוער

קבוצה שהוקמה בפייסבוק הכריזה על ה-3 בינואר כיום האלכוהול הרשמי של בני הנוער ■ לפי התוכנית, אמורים היו בני הנוער להתכנס הלילה ולשתות לשוכרה, וכך להגיע שיכורים ללימודים בבוקר ■ תלמידי "אורט" יוצאים נגד היוזמה

היום עליו הכריזה קבוצת הפייסבוק כ"יום האלכוהול הרשמי של בני הנוער בישראל", כאלה שאינם מורשים כמובן לרכוש משקאות חריפים - הגיע. לפי התכנון, במהלך הלילה האחרון (שבת) היו אמורים בני הנוער לצרוך כמויות גדולות של אלכוהול בגינות ציבוריות או במקומות אחרים ברחבי הארץ, ולהגיע לבתי הספר הבוקר, ה-3 בינואר 2010, כשהם שתויים. עוד מתכננים בני הנוער להבריח את המשקאות שלא יספיקו לשתות לשטח בית הספר.

היזם הצעיר שעומד אחורי הקבוצה רפאל בן-מוחה, סיפר, כי "זה התחיל בשנה שעברה כקטע בין חברים, אז ישבתי וחשבתי שיש עניין ואנשים אז למה לא נתחיל עם זה ברצינות". רפאל פתח את הקבוצה ברשת החברתית, ובמהרה הצטרפו אליה אלפי צעירים. "הבאתי בירות לבית הספר וכולנו הרמנו כוסית באותה השעה", הוא מתגאה. "זה היה מחתרתי. אף מורה לא ידע".

תלמידי רשת אורט מתנגדים ליוזמה

מועצת התלמידים הארצית של הנערים הלומדים ברשת "אורט", שלחה לפני כעשרה ימים מכתב שהיה ממוען למנהלי בתי הספר של הרשת ולמועצות התלמידים בבתי הספר. "מועצת התלמידים הארצית של אורט מעוניינת להביא את אי הסכמתה להצעתם של תלמידי בתי ספר ברחבי הארץ להגיע לבית הספר ביום הזה כאשר הם שתויים".

בנוסף, ביקשו חברי המועצה כי מנהלי בתי הספר והצוותים הפדגוגיים יעבירו מסר ויפעלו כדי שהתלמידים יגיעו לבית הספר כאשר הם פיכחים כבכל יום רגיל. הם מצדם מבטיחים גם הם לעשות את המירב כדי שהתלמידים לא ישתפו פעולה עם היוזמה הזו.