ש"ס משכה את חוק הג'ובים; מבקשת להחילו רק על עיריית י-ם

הסיבה: מרבית חברי המועצה מטעם ש"ס מכהנים כבר כסגני ראשי ערים בקואליציות המקומיות ולאור זאת החוק אינו תורם להם ■ חוק הג'ובים מעניק לשר הפנים סמכות לאשר הוספת סגן ראש רשות נוסף בשכר ברשויות המונות מעל 100 א' תושבים

שר הפנים, אלי ישי הנחה היום (ה') את יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דוד אזולאי, להחיל את חוק סגני ערים, המכונה חוק הג'ובים, אך ורק על פי מתכונתו המקורית, כפי שיזם ח"כ אורי מקלב העוסקת בתוספת שני סגני ערים לראש עיריית ירושלים.

בסביבתו של השר ישי אמרו כי מרבית חברי המועצה מטעם ש"ס מכהנים כבר כסגני ראשי ערים בקואליציות המקומיות ולאור זאת החוק אינו תורם להם. לדבריהם, הצעת החוק היתה אמורה לסייע גם לליכוד, לישראל ביתנו ולקדימה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "בנימין נתניהו החליט לפעול לביטול הצעת החוק בנוגע לתוספת סגני ראשי עייריות ברחבי הארץ". ראש הממשלה שוחח הבוקר עם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, וביקש ממנו להודיע לשר הפנים על התנגדותו של נתניהו להצעת החוק והנחה את יו"ר הקוליאציה, זאב אלקין, לפעול בהתאם.

חברי סיעות האופוזיציה בירכו היום על ההחלטה. ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי "הודעת ש"ס על נסיגתה מחוק הג'ובים היא ניצחון השפיות ותוצאה ברורה של מאבק קדימה בחוק המושחת ביותר, שניסו ש"ס והליכוד להעביר. בעיקר זהו ניצחון הדמוקרטיה".

חברו לסיעה, ח"כ זאב ביילסקי, אמר כי "המהלך זה מוכיח שיש גבול לשחיתות ושאי אפשר להוליך שולל את הציבור לאורך זמן. שוד הקופה הציבורית נבלם". ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) בירך גם הוא על ביטול החוק ואמר: "אני מברך על ביטול אחד החוקים המושחתים שהכנסת ניסתה לקדם בשנים האחרונות. שוב הוכח כוחה של ההתנגדות הציבורית. עם זאת האיום שש"ס מציבה לציבור החופשי, דוגמת חוק החמץ ופרשת המועצות הדתיות, נשאר ומתחזק".