גאידמק: "הפרקליטות עושה פשע חמור - מעולם לא הלבנתי הון"

אמר בראיון לערוץ 2: "טענות הפרקליטות הן שקר שקר שקר. גורמים מסוימים בישראל רוצים ברעתי ורודפים אותי על לא עוול בכפי" ■ גאידמק מואשם בהלבנת הון של 650 מיליון שקל ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות

מה שהפרקליטות עושה בעניין שלי זהו פשע חמור. מעולם לא היתה הלבנת הון, פשוט רודפים אותי. היה מקרה אחד בו נקנתה חברה בהולנד בדרך הגונה ביותר ובשקיפות מלאה" - כך אמר היום (ה') איש העסקים והמיליארדר ארקדי גאידמק, בראיון לכתבת חדשות ערוץ 2 ממקום מושבו במוסקבה, אחרי תקופה ארוכה של שתיקה.

"הטענות של הפרקליטות הן שקר שקר שקר", אמר גאידמק היום. "גורמים מסוימים בישראל רוצים ברעתי ורודפים אותי על לא עוול בכפי", הוסיף.

נזכיר כי גאידמק מואשם בהלבנת הון של 650 מיליון שקל וכן בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. יחד איתו מואשם נחום גלמור בכך ששימש כאיש-הקש שלו.

ביום שני השבוע קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי ארקדי גאידמק, גלמור ושאר הנאשמים בתיק הלבנת ההון ישיבו לכתב האישום נגדם ב-18 בפברואר, והם מחוייבים להתייצב לדיון בישראל.

גאידמק סירב היום להתייחס להרשעתו בבית משפט צרפתי על חלקו במכירת הנשק לאנגולה, פרשה שקיבלה את השם "אנגולה-גייט", אשר בעקבותיה הוא עלול להיות מוסגר מישראל לצרפת. עם זאת, גאידמק אמר היום כי אם בית המשפט ידרוש - הוא יתייצב לדיון בישראל.

בפרקליטות המדינההמדינה רמזו עם הגשת כתב האישום כי רק אם גאידמק ייעדר מדיון אחד לפחות במשפט - המחלקה הבינלאומית תפעל להוציא נגדו צו מעצר בינלאומי ותבקש את הסגרתו.

"אחרי שעזבתי את ישראל סבלתי מאוד, הייתי מוטרד והייתי צריך לדאוג לעצמי - לנוח ולקחת תרופות, ולכן לא חזרתי לישראל. אבל אם ידרשו ממני - אגיע", אמר גאידמק.

גאידמק יודע כי שניים ששימשו בעבר כפרקליטיו, עורכי הדין דן מרידור ויעקב וינרוט, נחשדים בפלילים. "לכל מי שמקורב לגאידמק מסמנים בישראל להתרחק ממנו. תמיד ניסו להפיל עליי את המעורבות בהסתבכויות, ועדיין ממשיכים להזכיר אותי ולא לטובה רבות בתקשורת הישראלית, למרות שאני כבר לא גר בארץ בשנה האחרונה", אמר.

נציין כי יתר הנאשמים בפרשת הלבנת ההון - "פועלים שירותי נאמנות" ומנהליה לשעבר, חיים שמיר ושלמה רכט, היועץ המשפטי שלה רם לוי, ומנהלת קשרי לקוחות בסניף הירקון של בנק הפועלים, קרן ללום - מואשמים כי סייעו לאפשר לגאידמק לרכוש במירמה את החברה ההולנדית "טרמופוסט", הפועלת בתחום הפוספטים, תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגת גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור.