בדרך לכלא: 9 חודשי מאסר בפועל לראאד סלאח

בית משפט השלום בירושלים גזר היום 9 חודשי מאסר בפועל וחצי שנת מאסר על תנאי על ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית השיח' ראאד סלאח שהורשע בתקיפת שוטר ■ "מעשיו מביעים שנאה ובוז ללובשי המדים", קבע השופט

בית משפט השלום בירושלים גזר בצהריים תשעה חודשי מאסר בפועל על השיח' ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית, שהורשע בתקיפת שוטר בירושלים. כמו כן נדון סלאח לחצי שנה מאסר על תנאי והוא חוייב לשלם פיצוי כספי לשוטר בסכום של 7,500 שקלים.

"לחופש הביטוי יש גם הגבלות, במיוחד כאשר מדובר בתקיפת שוטר שמסמל את השמירה על החוק והסדר", ציין השופט יצחק שמעוני, סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים. "הנאשם תקף שוטר באופן משפיל ומבזה".

בחודש שעבר הורשע סלאח בהתפרעות ובתקיפת שוטר בפברואר 2007, סמוך לשער האשפות בירושלים. סלאח, יחד עם ארבעה ערבים ישראלים נוספים, הואשם שהתפרע במחאה על החפירות באזור מעלה המוגרבים שליד הר הבית וירק בפניו של שוטר מג"ב שהוצב במקום. בנוסף אמר סלאח לשוטר, כך נטען: "אתם גזענים ורוצחים, אין לכם כבוד". הוא וחבריו ניסו גם להיכנס לשטח העבודות, גידפו, צעקו ודחפו.

השופט הסביר כי "מעשיו של הנאשם אינם פוגעים בכבודו של השוטר לבדו, אלא מביעים שנאה ובוז ללובשי המדים המייצגים את שלטון החוק במדינת ישראל". עורכי דינו של סאלח ביקשו עיכוב לביצוע גזר הדין. על פי החלטת השופט, גזר הדין ייכנס לפועל בעוד 45 יום, ועד אז יוכלו פרקליטיו של סלאח לערער על ההחלטה.

בתום הדיון אמר סלאח בתגובה: "אנחנו דוחים את החלטת בית המשפט. בית המשפט לא מפחיד אותנו. נמשיך לפעול להסרת הכיבוש ממסגד אל אקצא".

סלאח חשוד בהסתה והמרדה

סלאח נעצר לפני כחודש בחשד להסתה והמרדה. "מדובר ברצף של התבטאויות ורצף של הסתה והמרדה לאורך זמן ולא אירוע נקודתי", אמרו במשטרה וציינו כי מדובר במעצר של הפרט שהפר את החוק ולא צעד שמכוון כלפי אוכלוסייה שלמה. המשטרה הוסיפה כי היא "פועלת בצורה נחושה ושוויונית לאפשר את חופש הדת והפולחן של בני הדתות, ולמנוע מקיצונים בודדים להפר את הסטטוס קוו ומרקם החיים".

מעצרו של סלאח היה די ברור, אחרי שורה של הצהרות מתלהמות: החל מהעצרת באום אל-פחם וכלה בנאומים שנשא מדי יום בירושלים, בהם לא בחל השייח' בדבריו.

"אנחנו מבהירים לממסד הישראלי", אמר קודם לכן סלאח, "שאם הוא יאלץ אותנו לבחור בין הכלא לבין ויתור על זכויותינו במסגד אלאקצא , אנחנו נגיד ללא היסוס: ברוכים הבאים לבתי הכלא".