מל"ט ההרון של תע"א מופעל כעת גם בשירות אוסטרליה

ההרון מופעל באפגניסטן בשירות קנדה, ספרד, צרפת ובקרוב תצטרף גם גרמניה ■ החוזה בין משרד ההגנה האוסטרלי לבין MDA, השותפה הקנדית של תע"א, שבעקבותיו סופקו המל"טים, נחתם בספטמבר 2009

מטוסים ללא טייס (מל"ט) מסוג הרון (Heron) מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א), החלו בפעילות מבצעית באפגניסטן בשירות חיל האוויר האוסטרלי. כך מסר משרד ההגנה האוסטרלי.

מתע"א נמסר, כי במסגרת פרויקט NANKEEN יספקו מל"טי ההרון מודיעין מדויק על מטרות שונות בדרום אפגניסטן. בהודעת חיל האוויר האוסטרלי נמסר כי למל"ט ההרון יכולת טכנולוגית מתקדמת שתספק למפקדים על הקרקע מודיעין מבצעי בזמן אמת, שיסייע בהגנה על הכוחות האוסטרלים הפועלים באפגניסטן במסגרת כוחות מערביים אחרים.

החוזה בין משרד ההגנה האוסטרלי לבין חברת MDA (MacDonald, Dettwiler and Associates Ltd.), השותפה הקנדית של התע"א, נחתם בספטמבר 2009 ובתוך פרק זמן קצר ביותר הועברו המל"טים לאפגניסטן.

עוד נמסר מתע"א, כי עד כה ביצעו מל"טים מתוצרתה למעלה מ-5,000 שעות תעסוקה מבצעית באפגניסטן בשירות ארבעה חילות אוויר שונים של כוחות קואליציה מערביים הפועלים באזור: קנדה, ספרד, צרפת וכעת אוסטרליה.

בקרוב ייכנס ההרון לפעילות מבצעית באפגניסטן גם בשירות חיל האוויר הגרמני.

לדברי תע"אט ההרון הוא מל"ט למשימות ארוכות בגובה רב, שמסוגל לשהות באוויר למעלה מ-30 שעות. תקרת הטיסה שלו למעלה מ-30 אלף רגל והוא בעל כושר נשיאה של 250 ק"ג של מטע"דים (מטען ייעודי) לשימושים שונים. להרון מוטת כנפיים של 16.6 מטר, משקל המראה של 1,200 ק"ג, טווח פעולה של מאות קילומטרים, יכולת פעולה בכל מזג אוויר, ויכולת המראה, נחיתה וטיסה אוטומטיות.