הצלב האדום העריך את מספר ההרוגים בהאיטי ב-50,000

(עדכון) - עפ"י הערכות הארגון, חייהם של 3 מיליון בני אדם יושפעו מנזקי הרעש, ורבים מהם יישארו זמן רב ללא קורת-גג ■ אובמה הודיע כי וושינגטון תעביר באופן מיידי 100 מיליון דולר לטיפול בנפגעי האסון ■ משלחת ישראלית תצא בשעות הקרובות להאיטי

על פי ההודעה הרשמית שפרסם הערב ארגון הצלב האדום, עומד מספר ההרוגים כתוצאה מרעידת האדמה שפקדה את האיטי על 45,000-50,000 בני אדם וכי חייהם של 3 מיליון בני אדם יושפעו מנזקי הרעש, כאשר רבים מהם יישארו ללא קורת גג לזמן רב.

באי נרשם מחסור חמור של מים, מזון ותרופות, וצוותי החילוץ הרבים מרחבי העולם שעושים דרכם לאיזור מתקשים עדיין לסייע על רקע הפגיעה הקשה בדרכי הגישה וההרס הרב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את המשלחת הישראלית שתצא בשעות הקרובות להאיטי: "אתם יוצאים למשימה אנושית בשם כל עם ישראל", אמר נתניהו למפקד המשלחת, "על פי מיטב המסורת היהודית של הגשת עזרה לזולת".

הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הודיע שוושינגטון תעביר באופן מיידי 100 מיליון דולר לטיפול בנפגעי האסון. "האבדות הן לא פחות מהרסניות אבל לא נפקיר את תושבי האי ויש עוד הרבה עזרה בדרך".

מד"א מגייס תרומות

מגן דוד אדום בישראל פתח חשבון בנק אשר מטרתו היחידה הינה גיוס תרומות לצורך פריטים הנחוצים לניצולי רעש האדמה בהאיטי: ציוד רפואי ועזרה ראשונה, שמיכות, תרופות, מים, מזון, ערכות היגיינה, כדורים לטיהור מים, יריעות ניילון ואוהלים.

חיים רפלובסקי ראש המשלחת להאיטי: "התרומות יאפשרו רכישת ציוד רפואי ופריטים שישמשו את מיליוני הפליטים וחסרי הבית,שרעש האדמה השמיד בבת אחת את כל רכושם והם יישארו ללא קורת גג, מים ומזון לזמן רב, וחלקם הגדול אף איבד את יקיריהם".

ניתן להעביר תרומות למספר חשבון 17926 בנק דיסקונט סניף 151, יד אליהו תל אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים".

אל על מוציאה 2 מטוסים להאיטי

אל על נענתה לבקשת משרד הביטחון לסייע במאמצי החילוץ וההצלה ותוציא הערב שני מטוסים ובהם ציוד רפואי וציוד הצלה וחרום לנפגעי הרעש בהאיטי. המטוס הראשון, מטוס מטען מדגם 747-200 ימריא בחצות. מטוס הנוסעים, מדגם בואינג 777 ימריא בשעה 5:00 לפנות בוקר.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "אל על נענתה לבקשת ממשלת ישראל ותעשה כל שתתבקש בכדי לסייע לטפל באסון. בראייה שלנו כחברת התעופה הלאומית, אנו רואים חשיבות לאומית בסיוע לנפגעי האסון."

טוויטר - מקור פופולרי לעדכונים ולאיסוף תרומות

רעידת האדמה ההרסנית בהאיטי היא אסון הטבע הגדול ביותר שהתרחש בעידן הטוויטר, והתגובה לאסון הזה באתר המיקרו-בלוגים היתה בעוצמה דומה.

לפי נתוני טוויטר.קום, 4 מ-10 הנושאים הפופולריים ביותר באתר אתמול (ד') היו קשורים להאיטי, שמניין קורבנות רעידת האדמה החזקה שפקדה אותה שלשום בלילה עלול להגיע לעשרות אלפים.

הנושאים שזכו לטוויטים הרבים ביותר היו "פורטו-פראנס", "עזרה להאיטי" ו"Yele" - ארגון הצדקה שנוסד על-ידי המוזיקאי והמפיק המוזיקלי יליד האיטי ויקליף ז'אן. ז'אן ביקש מהמשתמשים להקליד את המילה Yele למספר 501501 כדי לתרום אוטומטית 5 דולר לקרן הסיוע לנפגעי רעידת האדמה שהוא הקים.

"WARRIORS HAITI NEEDS U NOW!" ("לוחמים, האיטי זקוקה לכם עכשיו!"), היתה אחת ההודעות של ז'אן, "אנא העבירו את תפילותיכם ואת הסיוע שלכם אל מאמץ הסיוע של Yele בחשבון מספר 501501 או בקרו באתר Yele.org".

מאז הקמתו ב-2006, אתר טוויטר הפך לפופולרי מאוד כאתר נטוורקינג והעברת מסרים של 140 תווים או אותיות. חיפוש המונח "האיטי" בטוויטר העלה אינספור תוצאות עם הצעות סיוע בכמה שפות, כולל קישורים לאתרים של הצלב האדום ויוניצ"ף.

המשתמשים גם התחלקו במידע על המתרחש באזור, כולל רעשי המשך בבירת האיטי ומניין ההרוגים והפצועים. היו שהשתמשו באתר כדי לבטא את אבלם או את כעסם. המשתמש כריס מישל כתב: "מנוחת עולמים לכל המעורבים באסון של האיטי. כה עצוב!".

פופולריים כמעט באותה מידה היו טוויטים שהגיבו לשדרן הטלוויזיה הדתי פט רוברטסון, שאמר אתמול לצופיו ברשת השידור הנוצרית, CBN, שהאיטי מקוללת בגלל "ברית עם השטן" שהיא חתמה בשנת 1804.

אחד המשתמשים הגיב: "איזה הסכם עם השטן אנחנו עשינו, שקיבלנו את פט רוברטסון?"