נמצאה הנעדרת הישראלית האחרונה בהאיטי - בתו של אייבי נתן

מלבד שרון אלסייה, כל הישראלים האחרים יצרו קשר עם בני משפחותיהם, ולא ידוע על נעדרים נוספים ■ משלחת הסיוע הישראלית צפויה לנחות בהאיטי תוך מספר שעות

חדשות טובות: לאחר יותר מיומיים שבהם הוגדרה נעדרת, הישראלית שרונה אלסייה יצרה קשר עם בני משפחתה בארץ. אלסייה, בתו של לוחם השלום אייבי נתן ז"ל, היא הישראלית האחרונה שהוגדרה נעדרת במוקד האסון בהאיטי.

בהאיטי עדיין עוסקים בנסיון לאמוד את מימדי האסון. ההערכות הפסימיות מדברות על כ-50 אלף בני אדם שמתו באסון, ועוד כשלושה מיליון שנפצעו או שיישארו ללא קורת גג. בתמונות ובצילומים אפשר לראות את ההרס העצום ברחובות הבירה פורט או-פרינס, ואת השורות הארוכות של הגופות שהוצאו מהבתים. בין הבתים נמצאים גם לכודים רבים, אותם מנסים כוחות ההצלה ואנשים לחלץ מתוך הבתים.

תושבים רבים מהאיטי ניצלו את עדשת המצלמה כדי להעביר את כאבם לכל העולם. "יותר מדי אנשים מתו", אומר אחד מהם, "אנחנו זקוקים לעזרה!". כאשר הגיעו צלמים לתעד תושבים שביתם קרס, אמרו המקומיים: "הממשלה ידעה, והיא לא יידעה אותנו".

כתב רשת CNN אנדרסון קופר, המסקר את האירוע, אמר בהתרגשות כי לצערו יש בהאיטי הרס גדול. "יש פה אנשים שחופרים בידיים על מנת להציל נערה, שנלכדה תחת ההריסות כאשר רגלה מבצבצת אל מחוץ לביתה שקרס", כך בדיווח. לאחר יותר מ-18 שעות תחת ההריסות, הצליחו לחלצה כשהיא בחיים.

גם צה"ל נרתם לעזרת האיטי

גם ישראל, המרוחקת אלפי קילומטרים מהאיטי, שיגרה לפנות בוקר משלחת סיוע מיוחדת של פיקוד העורף שתצא להאיטי. המשלחת, שמונה 220 חיילים, תקים בהאיטי בית חולים שדה ותסייע במשימות החילוץ וההצלה. בראש המשלחת עומד תא"ל במילואים שלום בן אריה, מפקד יחידת החילוץ הארצית בפיקוד העורף וכסגנו משמש אל"מ ד"ר איציק קרייס, שישמש גם כראש המערך הרפואי וכמפקד בית-החולים.

בית החולים הישראלי, שעל פי ההערכות יקלוט כ-500 נפגעים ביום, יכלול כ-60 רופאים ואחיות, ויחד איתם יטוסו להאיטי חובשים, צוות בית מרקחת, טכנאי רנטגן, חדר מיון לקליטת נפגעים ואפילו חדרי לידה ופגייה. הציוד הרפואי שיוטס בשלב זה עומד על כ-10 טון.

כוחות פיקוד העורף יכללו כ-30 מחלצים ועוד עשרות אנשי מבצעים, גורמי לוגיסטיקה, מודיעין משימתי, אנשי תקשוב ומחלקת קשר. במשלחת ישתתפו מומחים בתחום החילוץ וההצלה ומומחים בתחום האוכלוסייה מיחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. המשלחת מתוכננת לשהות בהאיטי במשך כשבועיים לפחות. ובתום תקופה זו תתקיים הערכת מצב באשר לצורך בהמשך פעילותה.