אתגר למתנחלים

הימין הקיצוני בארה"ב עבר כל גבול בהתייחסותו להאיטי. זה הזמן להתנער ממנו

הנה אתגר למתנחלים בגדה המערבית ולאחיהם לדעה בישראל: התנערו מהימין הקיצוני הסהרורי בארה"ב, תומכיכם הנאמנים משכבר הימים.

נכון שהמשמעות היא יריקה לבאר הלא צלולה שממנה אתם שותים כבר שנים, אבל כמה מהאייקונים של הקואליציה הימנית- נוצרית בארה"ב, זו שמטפחת אתכם כבשר תותחים במלחמת גוג ומגוג של אחרית הימים, מוכיחים שוב שרשעות, אטימות ובורות ימי-ביינמית מבצבצות לא רק בטהראן ובאזורי הגבול בין אפגניסטאן לפקיסטאן, אלא גם באמריקה הנאורה.

שניים מהידידים האמריקניים הגדולים של מיזם ההתנחלויות בשטחים, דמויות בולטות ומשפיעות בימין הקיצוני בארה"ב, השמיעו דברי נאצה מחוללי קבס על המאמץ הגדול של ממשל אובמה להושיט יד תומכת להאיטי מוכת הגורל.

כמה שעות לאחר שהחלו להתברר ממדי הקטסטרופה והגופות החלו להצחין ברחובות, אמר אחד מהם: זה מגיע להאיטי, שחברה אל השטן. האחר קבל על שאובמה נחפז לשלוח סיוע לאי ההרוס. מה החיפזון? הוא שאל.

על רקע הערכות שמספר ההרוגים בפורט או פרינס עלול להגיע ל-50 אלף, אם לא למעלה מזה, לא שמענו, בינתיים, אפילו ציוץ מחאה מעבר לקו הירוק על הדמגוגיה הזו. איש שם לא קרא לערוך חשבון נפש. אולי ראשי המתנחלים טרם הספיקו. האם מישהו בהתנחלויות מוכן לקום ולהכריז: עם ידידים כאלה אנחנו לא צריכים אויבים?

הנה העובדות. המטיף האוונגלי פט רוברטסון, שמזה שנים מטפטף רעל מהתכנית 700 Club, בתחנת שידור של נוצרים אדוקים, אמר כי יש לזקוף את רעש האדמה בהאיטי למשהו ש"אירע שם לפני זמן רב, משהו שאנשים לא ירצו לדבר עליו: ברית עם השטן".

בני האיטי "היו תחת המגף של הצרפתים", אמר המטיף. "אתם יודעים, נפוליאון השלישי או מי שלא יהיה. והם (תושבי האיטי) התקבצו יחדיו ונשבעו אמונים לשטן. הם אמרו לו: 'אנו נשרת אותך אם תשחרר אותנו מעול הצרפתים'. סיפור אמיתי. וכך, השטן אמר, 'אוקיי, עשינו עסק'".

בני האיטי אכן הצליחו להביס את הכובשים הצרפתיים ב-1804 והכריזו על עצמאות. "תושבי האי התקוממו ופרקו את עול הצרפתים, אבל מאז ניחתות עליהן מארות זו אחר זו", אמר רוברטסון.

כן, אותו פט רוברטסון, שהכריז שסופת ההוריקן קטרינה, שכמעט מחקה את ניו-אורלינס מהמפה וקטלה כ-1,800 אנשים, היא עונש לאמריקה, ש"הרגה קרוב ל-40 מיליון עוברים". אותו רוברטסון שאמר כי התקפות הטרור של 11 בספטמבר הן גמול אלוהי על מתן לגיטימציה חוקית להפלות. אותו רוברטסון שאמר, כי אריק שרון נפל קרבן לשבץ מוחי כעונש מאלוהים מפני שקם נגד מפעל ההתנחלויות.

וכמעט במקביל, השתלח שדר הרדיו ראש לימבו, עם שיעורי האזנה הגדולים ביותר בארה"ב, בנשיא אובמה על החלטתו ה"חפוזה" להשיק את פרוייקט הסיוע ההומניטרי הענקי להאיטי.

אובמה התמהמה שלושה ימים עד שפירסם הצהרה נשיאותית על נסיון החבלה במטוס דלתא ערב חג המולד, אמר לימבו. לעומת זאת, הצהרתו של הנשיא על הרעש בהאיטי פורסמה פחות מ-24 שעות לאחר האירוע. חוצפה!

למעשה, המשיך השדר, אובמה מרוצה למדי מרעידת האדמה מפני שממשלו יוכל "להשתמש בה כדי לחזק את, בואו נאמר, אמינותו בקרב הקהילה השחורה בארה"ב, שחורים בהירים ושחורים כהים. זה ממש נתפר בשבילו. זו הסיבה שהוא לא היה יכול לחכות".

"או, הוא (אובמה) חי בשביל זה. הוא חי כדי לשרת את אלה שבמצוקה", אמר לימבו. "... הוא מבקש מאזרחי ארה"ב, אלה שאיבדו את מקומות עבדותם בגלל המדיניות הכלכלית שלו, לקום ולתרום כספים להאיטי".

נכון, אפשר לטעון, כפי שטוענים רבים בארה"ב, שרוברטסון הוא נאד נפוח וסנילי. אפשר לומר שלימבו הוא ליצן-פרובוקטור שעושה מיליונים בדיוק מהפרחת נפיחות כאלה, מסריחות ככל שיהיו. ובכל זאת, עשרות מיליונים בארה"ב חיים מפיהם, מצביעים לפיהם ותורמים לפי מה שהם שומעים.

אז נכון, שאותם עשרות מיליונים שומעים מדי פעם מפי האייקונים שלהם גם את המסרים שהם כנופת צופים למתנחלים, מסרים שבוודאי לא מזיקים למאמצי ההתרמות של ההתנחלויות בארה"ב.

אבל, אם למתנחלים זקופי הגו שראו את תמונות הזוועה מהאיטי יחד עם כל תושבי תבל, יש עמוד שדרה מוסרי, הם צריכים לקום ולהוקיע בפומבי את מטיביהם הימניים מאמריקה. הברית עם השטן, כפי שאמר רוברטסון עצמו, מסוכנת לכורתים אותה.