עוד הקלה לחיזוק מבנים בישראל: הממשלה הרחיבה את תמ"א 38

התוכנית, שנועדה לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, הורחבה כך שתאפשר הענקת הזכויות גם במקרה שבו המבנה הקיים שמחייב חיזוק ייהרס ובניין אחר ייבנה במקומו

תמ"א 38 תורחב כך שתאפשר הענקת הזכויות גם במקרה שבו המבנה הקיים שמחייב חיזוק ייהרס ובניין אחר ייבנה במקומו. זהו אחד מהשינויים המקלים בתמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה) שאושרו בוועדת השרים לענייני פנים ושירותים, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אלי ישי.

השינוי המקל, לפיו תאפשר תמ"א 38 הענקת הזכויות גם במקרה שבו המבנה הקיים המחייב חיזוק ייהרס ובמקומו ייבנה מבנה אחר, נקבע משום שמבנה חדש עדיף בהיבטים ההנדסיים והתפקודיים על מבנה ישן ומחוזק. אפשרות זו לא תחול במקרה של בניין המיועד לשימור.

שינוי מקל נוסף הוא שתמ"א 38 תחול על מבנים שהוצא היתר לבנייתם לפני ינואר 1980 גם אם נעשו בהם תוספות בנייה לאחר תאריך זה. עד לשינוי זה קבעה תמ"א 38 כי התוכנית תחול על מבנים קיימים שהיתר הוצא לבנייתם לפני ה-1 בינואר 1980.

עוד שינוי שאושר הוא שתמ"א 38 תאפשר בבניין בעל קומה מפולשת סגירה ומילוי של קומה זו בנוסף להקמת קומה נוספת למבנה והרחבת יחידות דיור קיימות בבניין.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה לפני שלושה חודשים להאריך את תוקף התמ"א לחמש שנים נוספות.