מסוף אוגוסט תפעיל איזי ג'ט 4 טיסות שבועיות בקו ז'נבה-ת"א

לאחרונה חתם מינהל התעופה האזרחית הסכם תעופה חדש עם שווייץ, במסגרתו תתאפשר כניסת מפעילים נוספים לקווי התעופה בין שתי המדינות ■ ב-2009 הסתכם מספר הנוסעים לשווייץ וממנה ב-430 אלף, ירידה של 8.5% לעומת 2008

חברת הלואו-קוסט הבריטית איזי ג'ט, המפעילה כיום 6 טיסות שבועיות בקו ת"א-לונדון תתחיל להפעיל החל מסוף אוגוסט 4 טיסות שבועיות בקו ז'נבה-ת"א. על הקו לז'נבה פועלות גם אל על וחברת סוויס, לה הסכם קוד-שייר עם אל-על.

בנוסף, לאחרונה חתם מנכ"ל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום, הסכם תעופה חדש עם שווייץ במסגרתו תתאפשר כניסת מפעילים נוספים לקווי התעופה בין שתי המדינות. חברת ישראייר הודיעה אף היא באחרונה כי בכוונתה להפעיל החל מהאביב הקרוב טיסות ישירות לבאזל.

על פי נתוני רשות שדות התעופה, בין החודשים נובמבר-דצמבר 2009 הטיסה איזי-ג'ט לישראל וממנה כ-17 אלף נוסעים ב-6 טיסות שבועיות. בשנת 2009 הסתכם מספר הנוסעים לשווייץ וממנה ב-430 אלף נוסעים, ירידה של 8.5% לעומת 2008. לז'נבה בלבד טסו 52 אלף נוסעים, ירידה של 10% לעומת 2008.

איזי ג'ט, הפועלת בעיקר בקווים בתוך היבשת האירופאית, מפעילה "האב" (שדה טבור) גם בשוויץ, עובדה המקלה לוגיסטית על הפעלת הקו. יצויין כי בחודשים האחרונים מתנהלות שיחות בין רשות התעופה האזרחית הישראלית לבין רשויות התעופה האירופאיות במטרה לקדם חתימת הסכם "שמים פתוחים" בין ישראל לאירופה, במסגרתו יוכלו מפעילים אירופאים וישראלים לטוס מנקודה לנקודה בין היבשות בצורה חופשית משמעותית מזו הנהוגה היום.