"המוסד תלה שלט 'נא לא להפריע' והזריק רעל לבכיר החמאס"

העיתון הלונדוני פרסם הבוקר כיצד, לכאורה, חוסל בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח ■ לפי הפרסום, צוות מחסלים ישראלי הזריק רעל לליבו של אל-מבחוח וגרם לו להתקף-לב, ולאחר מכן צילם את מסמכיו, תלה שלט "נא לא להפריע" - ונמלט

שבוע וחצי לאחר שנמצאה גופתו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח במלון בדובאי, כעת מתפרסמות אולי הנסיבות המדוייקות של חיסולו - כך על פי עיתון ה"טיימס" הלונדוני.

צוות החיסול שהרג את אל-מבחוח הזריק, כך לפי הדיווח, רעל לליבו - דבר שגרם לו להתקף לב מיידי. מייד לאחר מכן צילם הצוות את כל המסמכים שהיו ברשותו של אל-מבחוח והשאיר אותו בחדרו כשהוא תולה שלט "נא לא להפריע" על ידית הדלת. זמן קצר לאחר מכן מצא צוות המלון את בכיר חמאס כשהוא מת.

בתחילה אבחנו הרופאים כי אל-מבחוח בן ה-50 מת כתוצאה מהתקף לב, אך לאחר שבדיקות הדם שנערכו לו נשלחו למעבדה מיוחדת בפריז הראו הממצאים סימני של רעל בדמו. חמאס בתגובה האשים מייד את המוסד הישראלי ואת גורמי המודיעין הישראלים בחו"ל בחיסולו של הבכיר בארגון.

החשבון נסגר אחרי 20 שנה

אל-מבחוח היה אחד ממייסדי הזרוע הצבאית של החמאס "עז א-דין אל קסאם" ולפני 20 שנה עמד בראש החולייה שחטפה ורצחה את חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון. בהמשך עבר לדמשק, שם שימש כממונה על הברחות הנשק מאירן לרצועת עזה. לפי מקורות במזרח התיכון, עקבה ישראל אחר אל-מבחוח החל מהרגע בו עלה על טיסתו מדמשק לדובאי ב-19 בינואר.

בסוף השבוע האשימו בכירים בחמאס כי מחסליו של אל-מבחוח הגיעו לדובאי במשלחת של שר התשתיות הישראלי, עוזי לנדאו. מלשכתו של לנדאו סירבו להגיב לדברים. אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי, כי "ישראל מאז ומעולם אימצה דרך של התעלמות מוחלטת מהאשמות על חיסולים".