גרוס-קליינהנדלר-חודק נכנס לפלילים: משרדי הכלבו מתחילים לקלוט את הפוטנציאל

העיסוק בתחום הפלילי, בעבירות כלכליות ואחרות הנכללות בתחום הצווארון הלבן, כבר לא נמצאים בשליטתם הבלעדית של משרדי הבוטיק ועוה"ד הטאלנטים בתחום ■ במשרד גרוס יעניקו שירותים בנושא עבירות מנהלים

העיסוק בתחום הפלילי, בעבירות כלכליות ואחרות, הנכללות בתחום הצווארון הלבן, נותר משך שנים בשליטתם הבלעדית כמעט של משרדי הבוטיק ועוה"ד הטאלנטים בתחום. חלק מהמשרדים המסחריים הגדולים העדיפו, בעיקרון, להדיר את רגליהם מעיסוק בתחום הפלילים על כל גווניו.

משרד עו"ד ש. הורוביץ, כמשרד ליטיגציה מוביל, עסק בתחום הזה באופן מסורתי, וגם משרד גולדפרב הודיע שהוא נכנס לתחום לפני כשנתיים, כאשר הקים מחלקת צווארון לבן בראשותו של עו"ד אילן סופר. פה ושם ראינו ייצוג של לקוח קבוע של משרדי הכולבו גם בפרשה פלילית שאליה נקלע - דוגמת פרשת רמדיה, שבה מיוצגת רמדיה על-ידי עו"ד רלי לשם ממשרד מיתר-ליקוורניק - אך אלה היו חריגים לכלל.

אלא שמה שבעבר נחשב לחריג, פולש אט-אט אל תודעת משרדי ה-one stop shop, שמבינים שיש כאן נתח שוק עסיסי שאסור לפספס. גם משרד עוה"ד גרוס-קליינהנדלר-חודק קלט את הפוטנציאל ותגבר בחודש שעבר את מחלקת הליטיגציה באמצעות שחקן רכש חדש: עוה"ד דוד פורר, המתמחה בליטיגציה בתחומי המסים, אזרחי ופלילי, ועבירות צווארון הלבן. יחד עם פורר, הצטרפה למשרד גרוס גם עו"ד לימור לוי, אשר פרשה עימו מפרקליטות המדינה ועבדה במשרדו.

עלייה בביקוש

עו"ד פורר יעמוד בראשות מחלקת הליטיגציה ויוביל את המומחיות בתחום עבירות המנהלים, "על רקע העלייה הדרמטית בביקוש למומחיות בנושא", כך המשרד, בקרב חברות מובילות בארץ ובעולם. כמו כן, המחלקה תמשיך לעסוק בליטיגציה אזרחית, מיסוי, אחריות נושאי משרה, ליטיגציית IP, בוררויות, תובענות ייצוגיות ועוד.

עו"ד דוד חודק, ראש המשרד, מבהיר כי מדובר בשירותים משלימים לשירותים הניתנים כיום ללקוחות המשרד. "הבחנו בעת האחרונה בצורך גובר והולך במתן שירותי ליטיגציה בנושא עבירות מנהלים. המשרד נותן ייעוץ שוטף ללקוחות בנוגע לשוק ההון, ניירות ערך, מסים, הגבלים עסקיים, אחריות נושאי משרה ובעלי שליטה ולעניינים כלכליים אחרים. במסגרת מתן הייעוץ יש ערך רב בידיעה כיצד הדברים עשויים להתפתח לאחר מכן במקרים שמופרים חלק מהכללים.

"חיזקנו את המשרד בהוספת עורכי-דין המכירים לעומק את ההשלכות של אי-עמידה בכללים והמתמחים בניהול משברים. תוספת זו משתלבת במתן הייעוץ השוטף ללקוח בכל הקשר לשוק ההון וניירות ערך, לענייני מיסים ולנושאים כלכליים אחרים".

הגברת אכיפה

יש מקום לליטיגציה בתחום הצווארון הלבן במשרדי כולבו גדולים? האם זה מתאים לאופי של משרד גדול?

"הליטיגציה בתחומי ניירות ערך, הגבלים עסקיים, מיסוי והלבנת הון כוללת את הפן האזרחי ואת הפן הפלילי, ומשלימה את הייעוץ השוטף הניתן בתחומים הכלכליים. הגברת האכיפה בתחומים הכלכליים מחייבת היערכות מיוחדת של עורכי הדין. אחד היתרונות של משרד גדול הוא יכולת לתת מענה כולל ומקצועי ללקוח, תוך הבנה אמיתית של כל האספקטים הכלכליים והמשפטיים. להערכתי, למשרדים הגדולים לא תהיה ברירה אלא להיערך למתן שירות מקיף בכל תחומי הליטיגציה הכלכלית".

* אתם נכנסים לתחרות עם משרדי הבוטיק בתחום הצווארון הלבן?

"המשרד עוסק בליטיגציה אזרחית ופלילית בנושאים כלכליים בלבד. המשרד לא יעסוק בעבירות פליליות שאינן בתחום הכלכלי".

עו"ד דוד פורר עבד בעבר במשרד עוה"ד הניו-יורקי White & Case, ובהמשך שימש כ-8 שנים כעורך דין בכיר בפרקליטות המדינה. במסגרת עבודתו כפרקליט הוא טיפל, בין היתר, בתיקים של האומן 17 ויחזקאל ביניש והתזמורת (שנסגר לאחר השימוע), וכן היה נציג של משרד המשפטים בוועדת כופר. בשנים האחרונות ניהל פורר משרד עצמאי בתחומי המיסוי והליטיגציה. כיום מייצג פורר, בין היתר, את טל יגרמן בפרשת ניירות הערך של פלד-גבעוני, את שמואל אורי, סמנכ"ל חברת דור אלון; ואת סמי בכר, שופט הכדורסל הבכיר, שנחקר לאחרונה בשל חשד להעלמת הכנסות משיפוט בחו"ל.