המלצת כלכלני בנק הפועלים הקפיצה את מניית נייר חדרה

כלכלני הבנק העניקו למניה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 300 שקל, וציינו את הסיכון הנמוך יחסית של השקעה בה, וכן את השיפור ברווחיות החברה ■ בעקבות ההמלצה עלתה מניית נייר חדרה בשיעור של 8.1% תוך יומיים

בבנק הפועלים מזהים הזדמנות במחיר המניה של חברת נייר חדרה , מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר. כלכלני הבנק מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 300 שקל, גבוה בכ-15% ממחירה בעת פרסום הסקירה אתמול. בעקבות ההמלצה עלתה המניה ב-8.1% ביומיים האחרונים.

בהפועלים מסבירים כי הודות לעובדה שנייר חדרה היא חברה המקיפה את כל שרשרת המוצר בתחום פעילותה - החל בחומר הגלם, דרך חומרי הביניים ועד למוצרי הקצה, הסיכון הגלום בהשקעה בה נמוך יחסית.

בהתייחסם לפעילות הנייר, מזכירים בבנק הפועלים את ההתאוששות הכללית של הסקטור, שסייעה לחברה לחזור לרווחיות תפעולית, ומציינים מכונה חדשה לייצור נייר (מכונה 8) שצפויה לשפר את תוצאות החברה בהמשך. הרכבת המכונה כבר הסתיימה, ותחילת פעילותה צפויה במהלך מארס-אפריל הקרובים.

לצד פעילות הנייר, מציין האנליסט ירון פרידמן בסקירה, כי הפעילות החשובה ביותר של נייר חדרה היא של החברה הבת חוגלה קימברלי (49.9%), שעיסוקה במוצרי צריכה לשימוש ביתי והיגיינה. פרידמן מסביר כי "החברה נהנית מצמיחה מתונה אך יציבה בישראל, ומנגד חדירתה לשוק הטורקי (באמצעות החברה הבת קימברלי קלארק טורקיה) צומחת מדי שנה בקצב דו ספרתי".

בדוחותיה לתשעת החודשים הראשונים של 2009 הצליחה לראשונה נייר חדרה להציג רווח תפעולי מפעילותה בטורקיה, ובחברה מעריכים כי בשנה הנוכחית תעבור פעילות זו לרווחיות. מכירותיה השנתיות של קימברלי טורקיה מגיעות כיום לכ-140 מיליון דולר, כשהיעד ל-2015 הוא מכירות של 300 מיליון דולר.

בהתאם לכך, מרבית השווי הכלכלי (69%) שמעניק פרידמן לנייר חדרה, המגיע ל-1.5 מיליארד שקל, נגזר לה מהחזקותיה בחוגלה קימברלי. לפעילות הנייר הכוללת ייצור נייר, מיחזור, מוצרי אריזה וקרטון וציוד משרדי, מעניק פרידמן שווי של 283 מיליון שקל.

צלחה את המשבר בענף

נייר חדרה, שנמצאת בשליטת כלל תעשיות (59.4%) מקבוצת אי.די.בי, הצליחה להתמודד עם המשבר שפקד את תעשיית הנייר, וכך למרות מגמה שלילית במכירות, השיפור התפעולי שביצעה סייע לה להגדיל את רווחיותה. בדוחות לסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2009 הציגה נייר חדרה שיפור של 18% ברווח הנקי, שהגיע ל-70.1 מיליון שקל. מנגד, ירדו המכירות המצרפיות שלה בתקופה זו ב-1.4%, והסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל.