שוק ההון צל"ש או טר"ש: פרשת פסגות היא המבחן הגדול של מנהל מחלקת החקירות ברשות ני"ע

הנה עוד שם שכדאי לכם להכיר: ניר בר-און, מנהל מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך ■ בר-און, 42, שנכנס לתפקיד לפני שנתיים בדיוק, עומד מול מבחן חייו ■ האם גם הפעם יסתיימו הכותרות הגדולות בעיתונים בקול ענות חלושה? ימים יגידו. מה שבטוח, משעמם זה לא יהיה

מזל טוב לבית ההשקעות פסגות: ביום שני השבוע פרצתם את תקרת העיתונות הכלכלית והגעתם אל העמודים הראשונים בעיתונים ובתקשורת האלקטרונית.

לא בטוח שלחשיפה הזו פיללו שם - מעצרם של שני מנהלים בכירים לשעבר, בחשד שביצעו הונאה באג"ח בהיקף של מיליארדים - אבל זו המציאות, ועושה רושם שבשבועות הקרובים נשמע עוד פעמים רבות את השמות דוד אדרי, שי בן-דוד (החשודים) וכמובן רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות, שינסה לשקם את התדמית.

אבל הנה עוד שם שכדאי לכם להכיר: ניר בר-און, מנהל מחלקת החקירות ברשות ניירות ערך. בר-און, 42, שנכנס לתפקיד לפני שנתיים בדיוק, עומד מול מבחן חייו.

העובדה הזו מתעצמת כשמביאים בחשבון שרק לפני שנה החליט יו"ר הרשות, פרופ' זוהר גושן, לאחד בין מחלקת החקירות למחלקת המודיעין, דבר שעורר לא מעט התנגדות בשעתו.

בר-און, שעומד עכשיו בראש המחלקה המאוחדת, ניצב בפני אתגר לא קטן: עו"ד ירון ליפשס, לשעבר היועץ המשפטי של מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך ומי שכיהן כתובע בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתחום ניירות ערך, אמר השבוע ל"גלובס" כי "ההוכחה של עבירות תרמית הרבה יותר קשה ויותר מסובכת". הרי תיקי הרצת מניות שהתנהלו בבתי המשפט בתקופה האחרונה לא זכו להצלחות כמו תיק קרדן ותיק אופמת, שהסתיימו בזיכויים.

האם גם הפעם יסתיימו הכותרות הגדולות בעיתונים בקול ענות חלושה? ימים יגידו. מה שבטוח, משעמם זה לא יהיה.