"ראית את התקשורת? הסיפור נמצא בכל העיתונים"

כתב "גלובס" "תפס" היום את דוד אדרי בפגישה עם עורכת דינו במשרדי החברה החדשה שלו, "טריסליון" ■ שי בן-דוד ואדרי נחקרו היום ברשות לני"ע ■ אם החשדות נגדם יאומתו, הם צפויים לעד 5 שנות מאסר ■ אדרי הסתודד עם עו"ד שרון קלינמן, אך כשהתבקש לענות על שאלות "גלובס" מיהר למכוניתו

"ראית את התקשורת היום? זה בכל העיתונים, איזה טירוף", כך אמר הבוקר (ד') דוד אדרי, הברוקר לשעבר של פסגות, בשיחה עם עורכת דינו, שרון קלינמן. אדרי וקלינמן נפגשו הבוקר בבניין תדהר רוגובין ברמת-גן.

דוד אדרי ושי בן-דוד, שניהלו את חשבון הנוסטרו של בית ההשקעות פסגות, נעצרו שלשום על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך בחשד לביצוע מניפולציה במחיר של אג"ח קונצרניות וממשלתיות. הרווח הגיע אמנם לחשבון של בית ההשקעות, אך השניים גזרו מדי שנה קופון שמן כיוון שעלות שכרם נגזרה כאחוז מהרווח על הנוסטרו.

אדרי הסתודד היום עם עורכת הדין והביע בפניה את תמיהתו על הכיסוי התקשורתי הנרחב בפרשה, אך כשהתבקש לענות לשאלות "גלובס" מיהר למכוניתו. אדרי, כמו גם עורכת דינו, מעדיפים לשמור על שתיקה כמעט מוחלטת, אך נדמה שאדרי, שהגיע לפגישה בלבוש לא רשמי, די בהלם מהיקף הכיסוי התקשורתי של הסיפור.

דוד אדרי / צלם: אבי שאולי

השיפוצים הופסקו

קלינמן עזבה לאחרונה את משרד פישר-בכר-חן, בתום "רומן" קצר: במשך שנים שימשה יד-ימינו של עו"ד דורי קלגסבלד, המייצג כיום את פסגות. היא עזבה את המשרד עם פירוקו. כיום היא מצויה בשותפות עם עו"ד מיכאל נאור, שמיקומה בבית רוגובין-תדהר. באותו בניין יושבים גם משרדי חברת "טריסליון", בית ההשקעות החדש שתכננו אדרי ובן-דוד להקים בשותפות עם דוד טובול, לשעבר מנהל החיתום של פסגות, ולהתחיל בפעילות של חיתום.

המשרד, בקומה ב-27 של בניין רוגובין תדהר, הוא בשטח של 200 מ"ר. חוזה השכירות הוא לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להאריך את החוזה לעוד שתי תקופות בנות חמש שנים כל אחת. החוזה נחתם לפי מחיר של 150 שקל למ"ר. תקציב ההקמה של המשרד נע בין 1.5 מיליון שקל ל-2 מיליון שקל, אלא שהעבודות הופסקו אתמול באופן מפתיע מיד לאחר פרסום הפרשה.

"הזמינו שלט ועוד לא הספקתי לתלות, העובדים שמו 3 בלטות והלכו, אחרי שכבר העלו את השיש, הקבלן פתאום הלך באמצע יום העבודה לאחר ששמע את החדשות", אמרו היום ל"גלובס" אנשי התחזוקה. המשרדים נעולים ונראה שזקוקים לשיפוץ נרחב.

משתפים פעולה

ברשות ניירות ערך מסרבים למסור האם החקירה התחילה כתוצאה מהלשנה או כתוצאה מהבולטות של הפעילות החריגה של הנוסטרו של פסגות. החקירה התחילה כבר לפני יותר מחצי שנה ורק לאחרונה עברה להיות גלויה. ל"גלובס" נודע שאדרי ובן-דוד נחקרו גם היום במשרדי רשות ני"ע בתל אביב והחקירה צפויה ככל הנראה להימשך עוד חודשים ארוכים.

בשלב זה החקירה מתמקדת באדרי ובבן-דוד ועדיין לא החליטו ברשות מי יזומנו בעתיד לחקירה, אך נקודה חשובה שתיבדק היא האם הנהלת פסגות היתה מודעת לפעילותם יוצאת הדופן והאם לא חשדה בהם נוכח הרווחים הגבוהים שהציגו מדי שנה.

ל"גלובס" נודע שאדרי ובן-דוד, המכחישים את החשדות נגדם, משתפים פעולה עם החוקרים ועונים לכל שאלותיהם. את אדרי מייצגת כאמור עו"ד קלינמן ואת בן-דוד עו"ד נתן שמחוני. ההתרשמות של החוקרים מהצמד היא שמדובר באנשים חכמים, אך על פי החשד הם ניצלו את יכולותיהם וניפחו לכאורה מחירי אג"ח.

ההרשעה תהיה קשה

אם החשדות נגדם יאומתו בבית המשפט השניים צפויים לקבל עונש של עד 5 שנות מאסר, אך הרשעתם קשה משפטית.

אדרי גר בתל-אביב וסיים רק לאחרונה לבנות בית פרטי מפואר ברמת-אביב. הוא עבד בפסגות עוד משנת 2001 (אז אופק). אדרי היה סמנכ"ל ברוקראז' ומחקר בפסגות והוא הדמות המובילה והבולטת בין השניים.

בן-דוד יותר מופנם מאדרי, הגיע לפסגות בשנת 2004 וביחד השניים ניהלו את הנוסטרו הממונף, שהגיע בימי השיא לשני מיליארד שקל.