עיריית ר"ג העבירה נתוני תלמידים לחברה פרטית - ותיקנס ב-5,000 שקל

הנתונים הועברו לחברת "קבוצת קידום" לצורך משלוח דברי דואר בדיוור ישיר לתלמידים ■ "קבוצת קידום" תשלם קנס בסך 1,000 שקל לאחר ששלחה את דברי הדואר מבלי שצוינו בו כל הנתונים הנדרשים בחוק

עיריית רמת-גן תשלם קנס מינהלי בסך 5,000 שקל לרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים, לאחר שהעבירה את מאגר הנתונים של תלמידי התיכון בעיר לחברה פרטית לצורך משלוח דברי דואר בדיוור ישיר אליהם - תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות.

החברה, "קבוצת קידום", תשלם קנס בסך 1,000 שקל, לאחר ששלחה את דברי הדואר מבלי שצוינו בו כל הנתונים הנדרשים בחוק.

"מקרה חמור"

במסגרת בירור תלונה על הפרת חוק הגנת הפרטיות על-ידי העירייה, התברר כי אגף החינוך של העירייה העביר 1,500 מדבקות לקבוצת קידום, הכוללות שם וכתובת של תלמידי בתי-הספר התיכוניים בעיר. וזאת, ללא קבלת הסכמה מפורשת מצד התלמידים או האפוטרופסים שלהם.

מקור המידע הוא המאגר שבבעלות העירייה, שמטרתו "רישום ושיבוץ ילדי תושבי רמת-גן הלומדים במוסדות חינוך". נמצא כי מטרת המאגר לא כללה שירותי דיוור ישיר.

ההפרה מצד קבוצת קידום היתה ששיגרה הודעות בדיוור ישיר לתלמידים תושבי העיר, מבלי לציין את מספר הרישום של מאגר המידע, מבלי שהודיעה לתלמידים על זכותם להימחק מהמאגר, ומבלי שצירפה את זהותו של המחזיק במאגר המידע, לרבות המקורות שמהם התקבלו הנתונים.

"שימוש במאגר המידע למטרות שונות מהתכלית המקורית של המאגר היא הפרה של חוק הגנת הפרטיות", אמרה היום (א') עו"ד רבקי דב"ש, מנהלת מחלקת רישום ופיקוח ברשות למשפט וטכנולוגיה, "חובות הדיווח בחוק על בעלי מאגרי מידע והמשתמשים במאגרי מידע נועדו להבטיח את אפשרות הציבור להילחם נגד שימוש בלתי מורשה במידע האישי שלו. המקרה הנוכחי, שבו רשות ציבורית עושה זאת לגבי קטינים, הוא חמור במיוחד".

לדברי עו"ד לימור שמרלינג-מגזניק, סגנית מנהלת מחלקת רישום ופיקוח ברשות, לפי שעה לא מתבררות תלונות נוספות הנוגעות להפרות פרטיות במאגרי מידע של תלמידים או קטינים. "איך קרה שעיריית רמת-גן לא מקיימת את חוק הגנת הפרטיות, זו שאלה שצריך לשאול אותם. אנחנו פעלנו באמצעות הטלת קנסות, במסגרת מה שהחוק מאפשר לנו", ציינה.