דרור הלוי: "בראש-העין יקבלו איכות חיים טובה יותר מת"א"

"המודל של קבוצת רכישה עדיף על המודל הישן גם כשיש תחרות. זה קצת כמו לקנות ישירות מהמפעל, זה חוסך את פערי התיווך. היתרון שלנו נובע מהעובדה שיש לנו קבוצה גדולה ואמינה שיודעת לבוא, לקנות ולקצר לוחות זמנים"

"המודל של קבוצת רכישה עדיף על המודל הישן גם כשיש תחרות. זה קצת כמו לקנות ישירות מהמפעל, זה חוסך את פערי התיווך. היתרון שלנו נובע מהעובדה שיש לנו קבוצה גדולה ואמינה שיודעת לבוא, לקנות ולקצר לוחות זמנים" - כך אומר ל"גלובס" דרור הלוי, העומד בראש חברת "העיר החדשה".

"כשקבלן מתחיל פרויקט והמכירה היא איטית, קצב ביצוע הפרויקט הוא איטי כמו קצב המכירות. ואז אתה גר באתר בנייה פעיל. במתחם אסותא בתל אביב מכרנו לאחרונה 140 דירות מתוך 155 בתוך כחודש וחצי. אצלנו כל הפרויקט נמכר בפרי-סייל וזה שהכל מכור מראש נותן לנו יתרון".

רק לפני שנתיים עוד ראו ב"עיר החדשה" של הלוי ורביב צולר בעיקר "גימיק", שיודע לשווק לאלפי ישראלים פנטזיה לא מציאותית (מתחם השוק הסיטונאי). אבל אחרי ששיווקה בהצלחה ובמהירות שיא את מתחם אסותא למאיון העליון, הודיעה הקבוצה בשבוע האחרון גם על קבוצת רכישה של 1,400 חברים להקמת שכונה בראש העין. היקף המכירות צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל או כמיליון שקל לדירה בממוצע.

מדובר בקבוצת הרכישה הגדולה ביותר שהתארגנה להקים פרויקט מגורים, ובאזור שעדיין נמצא בחיתוליו מבחינה נדל"נית.

לא קפצתם קצת מעל הפופיק? קבוצת רכישה בהיקף כזה עלולה עוד להסתיים בכישלון מהדהד

הלוי: "בשנת 2008 הבאנו אלפי אנשים לאירוע בחוות רונית במסגרתו נרשמו כ-6,000 איש לקבוצת רכישה למתחם השוק הסיטונאי. לפרויקט "סנטרל פארק" (מגדל ההייטק) בת"א חברו 330 איש וקבוצה מאד גדולה נשארה בחוץ. אז יש לנו יכולת לארגן 1,400 חברים.

"אנחנו נאכלס את השכונה בראש העין בעוד כארבע וחצי שנים. נביא הצעה של קבלן אחד - אחד משלושת הקבלנים המובילים - לבניית כל הדירות. קבוצת רכישה היא היחידה שמסוגלת להקים פרויקט כזה, כי אנחנו מביאים את כל הקונים מראש וחוסכים בעלויות המימון. חברי הקבוצה לא יגורו באתר בנייה במשך 15 שנה. הרבה יותר קל לעשות את הכל במהלך אחד - גם מבחינת מימון וגם מבחינת איכות החיים של הדיירים".

מדובר במתחם של אלף דונם מצפון לראש העין. המוכר, קובי מימון, כנראה יודע למה הוא מוכר

"אני לא נכנס לשיקולים של קובי מימון. אנחנו נביא לכאן כ-5,000 נפש ונוכל ליצור מיקרו-אקלים חברתי. מדובר בקבוצה של אלפי אנשים; זה כמו עשרה קיבוצים. אם הקבוצה מספיק חזקה ואיכותית היא יוצרת לעצמה את הסביבה החברתית. המאסה גם מאפשרת לנו לתת הרבה שטחים ירוקים ופסיליטיז יותר איכותיים, אפילו מעבר למה שנותנים בשכונות יוקרה. התב"ע כוללת מתחם פנאי ובילוי של 100 אלף מ"ר - זה כמו קניון עזריאלי, קניון רמת אביב וקניון איילון ביחד. לדייר שלנו יהיה יותר ממה שיש לכל אחד שגר בתוך תל אביב".

רשות המיסים לוטשת עיניים למודל קבוצות הרכישה ולהטבות המיסוי

"המודל לא ייעלם. אני בעד רגולציה של קבוצות הרכישה. אנחנו לא רוצים ליהנות מיתרון לא חוקי או להיות בתחום האפור של מה לגיטימי ומה לא. לכן אני בעד תקינה. גם אם יבוטל היתרון המיסויי- בשמחה".