ייצוגית ב-5 מיליארד שקל נגד גוגל ישראל: גוגל באזז פוגע בפרטיות

"המבקשת מציינת כי לה יש חשבון דואר אלקטורני מסוג Gmail דרכו היא מתקשרת ושולחת הודעות, וזאת ביודעה כי תוכן ההודעות הינו חסוי ואינו ניתן לפרסום שלא בהסכמתה"

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד גוגל ישראל, בטענה לפגיעה וחדירה לפרטיות.

על-פי התביעה, "המבקשת מציינת כי לה יש חשבון דואר אלקטורני מסוג Gmail, דרכו היא מתקשרת ושולחת הודעות, וזאת ביודעה כי תוכן ההודעות הינו חסוי ואינו ניתן לפרסום שלא בהסכמתה".

"המבקשת מציינת כי המשיבה השיקה לפני מספר ימים מאפיין רשת חברתית חדש בשם Google Buzz, אשר אמור לחזק את מעמדה מול אתרי רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ואתר המיקרו-בלוגינג טוויטר".

התובעת טוענת כי המיילים שהיא שולחת הינם רכושה הפרטי, וכי האנשים איתם היא מתכתבת דרך הדואר האלקטרוני הם אנשים שאינה מעוניינת שייחשפו לכלל הציבור.

על-פי התביעה, "המבקשת נחרדה לגלות כי פרטיה מופיעים ברשת באז ללא ידיעתה, וכי כל המעוניין יכול לגלות עם מי הוא משוחחת ו/או שולחת הודעות ו/או ממי היא מקבלת הודעות - וכל זאת לא הסכמתה ו/או ללא קבלת כל היתר ממנה, והכל נעשה בחזות הנתבעת, אשר בחרה לעשות את המתואר לעיל תוך פגיעה בפרטיות התובעת, וזאת בניגוד לחוק הגנת הפרטיות ולחוק הגנת הצרכן" .

התובעת מבקשת להורות לגוגל לפצות את חברי הקבוצה בתביעה בנזקים שנגרמו להם עקב הפרת חובותיה של הנתבעת על-פי חוק. לדבריה, חברי הקבוצה מעולם לא נדרשו להשתתף במיזם Google Buzz ולא נתנו לכך את אישורם, ולכן הדבר מהווה פגיעה באוטונומיה שלהם ללא כל הצדקה ובניגוד לכל דין.

התובעת מציינת כי "המשיבה, לאחר שראתה את הנזק הרב שנגרם לגולשים, החליטה להגביל את אופן החשיפה ולתת לגולשים את האפשרות לבצע הליך של חסימה כדי שפרטיהם לא ייחשפו ברבים ללא הסכמתם".

המבקשת מציינת כי היא מעריכה את נזקיה בסכום של 5,000 שקל בלבד. התביעה הוגשה על-ידי עו"ד טנוס האני.

מגוגל נמסר כי החברה אינה מגיבה בתקשורת לנושאים משפטיים.