לאחר 4 שנים בכלא: מנכ"ל אנרון לשעבר מערער על גזר הדין

סקילינג, שהורשע בהונאה, הגיש לביהמ"ש העליון בארה"ב ערעור על הפסיקה ששיגרה אותו ל-24 שנות מאסר

‎‎מנכ"ל אנרון לשעבר, ג'ף סקילינג, הפסיד במחצית הראשונה של המאבק על חפותו כאשר חבר מושבעים הרשיע אותו לפני 4 שנים בעבירות הונאה, בהיותו הבוס של החברה שהפכה משל ושנינה להונאה חשבונאית ענקית.

ואולם, אתמול (א') הגישו פרקליטיו של האסיר הפדרלי מספר 29296-179 לבית המשפט העליון בארה"ב ערעור על הפסיקה ששיגרה אותו ל-24 שנות מאסר.

הממשל כבר מפגר בתוצאה של 2:0 מול אנרון, עוד לפני תחילת הדיון בבית המשפט העליון, מאחר שרשומות המשפט המקורי של סקילינג, שהסתיים במאי 2006, מצביעות על הליך בעייתי ורצוף בהרשעות שבוטלו וערעורים שהתקבלו.

מומחים אומרים כי מבחינת משרד המשפטים האמריקני, המלחמה כעת היא על שמירת השלל שנותר, כלומר - הרשעתו של סקילינג. "כוח המשימה המשפטי לפרשת אנרון יישפט בעיקר לפי התוצאה - אם ההרשעה תבוטל או לא", אומר בארי פולאק, עורך דין שמתמחה בעבירות צווארון לבן בוושינגטון, ושייצג שני נאשמים זוטרים יותר בפרשה.

סקילינג הורשע במאי 2006 ב-19 סעיפים, ביניהם קשירת קשר, הונאת ניירות ערך, מסחר בניצול מידע פנימי ושקרים למבקרי החשבונות של אנרון. הוא מרצה את עונשו בכלא בקולורדו, שם הוא מלמד את עמיתיו האסירים ספרדית. ‏‎‎‏