הדולר מתחת ל-3.8 ש': היציג נחלש ב-0.2% ל-3.787 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.3% ל-5.135 ש' ■ הדולר לא הצליח לשבור את רף 3.8 השקלים ביום השלישי ברציפות ■ בעולם חזר האירו לנקודת הפתיחה לאחר שבתחילת היום איבד קרוב ל-1%

המסחר בשוק המט"ח המקומי התאפיין היום בהתחזקותו של השקל כנגד המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו היציג של הדולר נקבע בהיחלשות של כ-0.25% ל-3.787 שקלים, ושוב לא צלח לחצות את רף 3.8 השקלים - ביום השלישי ברציפות. האירו שפתח את היום בירידות חדות של כ-1% על רקע נפילתו בעולם כנגד הדולר, נקבע בהיחלשות של 0.3% ל-5.135 שקלים. נזכיר כי אתמול לא נקבעו שערים יציגים לרגל חג הפורים.

התחזקות השקל נהנית מהפרסומים החיוביים ביחס לכלכלת ישראל על ידי גופים מרכזיים בעולם, כאשר אתמול היתה זו סוכנות הדירוג מודי'ס שהעלתה את תחזית הדירוג למערכת הבנקאית המקומית ל"יציבה" לעומת תחזית שלילית שניתנה לה בשנת 2008, כאשר בסוכנות ציינו כי הם שוקלים להעלות את דירגם של הבנקים הישראליים.

דברים אלו הצטרפו לסקירה אופטימית של כלכלני מריל לינץ' שכותרתה היתה "במלוא הקיטור קדימה" ולפיה "שוק המניות הישראלי ייטיב מהשדרוג של ישראל למשפחת השווקים המפותחים ב-MSCI". הכלכלנים ציינו כי למרות שישראל תהווה רק חלק קטן מהמדד, יש לה מה שדרוש כדי לרשום תשואת יתר: "כלכלה חזקה ויציבה עם פוטנציאל ארוך-טווח לעקוף את שיעורי הצמיחה הנהוגים בשווקים המפותחים. וגם המכפילים מפתים".

בעולם שב האירו להסחר בדומה לרמות בהן נסחר אתמול 1.356 דולר לאחר שמוקדם יותר נפל בכ-0.7% אל מתחת לרמה של 1.35 דולרים. נציין גם כי היום העלה נגיד הבנק המרכזי באוסטרליה את הריבית ב-0.25% ל-4% על רקע ההתאוששות הכלכלית ביבשת הדרומית והשאיפה לחזור למרות ריבית נורמליות. ביום חמישי הקרוב צפויות להתפרסם גם החלטות הריבית באיחוד האירופי ובבריטניה. ובארה"ב ממתינים המשקיעים בסיום השבוע לדו"ח התעסוקה.

עוצמתו של הדולר בעולם מוסברת גם על רקע הפרסום של נתוני הצריכה הפרטית אתמול בארה"ב אשר עלתה בינואר ב-0.5%, מעל לציפיות בשוק. נתון זה חשוב במיוחד מאחר ובארה"ב מהווה הצריכה הפרטית כ-70% מהתמ"ג.

[לאתר המט"ח]