המשטרה חוששת ממהומות בירושלים בשל חניכת "החורבה"

משטרת ירושלים ערוכה היום בעיר, ובייחוד במזרחה, ובעיר העתיקה, בכוחות מתוגברים, לקראת טקס החנוכה של בית הכנסת בעיר העתיקה

גובר החשש למהומות בירושלים: שר הביטחון אהוד ברק הורה אמש להאריך בשלושה ימים את הסגר הכללי שהוטל על השטחים בסוף השבוע. ההחלטה התקבלה במטרה למנוע עד כמה שניתן הפרות סדר בגדה ובירושלים.

במשטרה חוששים כי חנוכתו המחודשת של בית כנסת "החורבה" ברובע היהודי שייפתח היום תלהיט את הרוחות. בעקבות הערכת מצב שהתקיימה אמש, החליט מפקד מחוז ירושלים שגם הבוקר תוגבל כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית לגיל 50 ומעלה ולא יתקיימו סיורי תיירים ויהודים בתוך ההר.

משטרת ירושלים ערוכה היום בעיר, ובייחוד במזרחה, ובעיר העתיקה, בכוחות מתוגברים, לקראת טקס החנוכה בעיר העתיקה.

אמש: אב ובנו הפעוט נפצעו בכביש 443

בסוף השבוע נמשכו הפרות הסדר בעיר, שוטר אחד נפצע קל ושלושה מפגינים ערבים נעצרו ביום שישי. אמש הושלך בקבוק תבערה בכביש 443 סמוך למחסום עטרות. הבקבוק התנפץ על שמשת מכונית נוסעת וגרם לפצעיתם באורח קל של אב ובנו הפעוט.

הרכב בו נסעו השניים פגע במעקה הבטיחות, וכתוצאה מכך הם נפגעו באורח קל מרסיסי זכוכית. האב עצר מייד בצידי הדרך והזעיק את כוחות הביטחון ומד"א. כוחות גדולים של משמר הגבול, היחידה ללוחמה בטרור וכוחות מד"א הוזעקו לזירת האירוע לאחר קבלת הדיווח ופתחו בסריקות אחר משליכי הבקבוק, שככל הנראה נמלטו לאחד הכפרים הסמוכים.

"היה לו פחד מוות בעיניים"

"כשהגענו לזירה יצאו מהרכב אב ובנו, בן שמונה חודשים. הוא היה מבוהל, קצת רעד אבל בסך הכל היה בסדר", סיפרה הערב לחדשות 2 באינטרנט רבקה אור, נהגת-חובשת בכירה במד"א ירושלים, שהגיעה ראשונה לזירת האירוע. "האב סיפר לנו שתוך כדי נסיעה נזרק בקבוק תבערה על הרכב, הוא נבהל וסטה לכיוון גדר הבטיחות".

"בקבוק התבערה עצמו פגע במכסה המנוע של הרכב, התלקח ונכבה ממש מייד. זה היה ממש נס", סיפרה אור. "הפגיעה עצמה הייתה ממעקה הבטיחות. הפעוט כבר הועבר לאמו, והאב יגיע בהמשך הלילה לבית החולים".

"קיבלנו הודעה על רכב שנזרק לעברו בקבוק תבערה", סיפר לחדשות 2 באינטרנט חיים ויינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק"א שהגיע לזירת הפיגוע. "הגענו למקום וראינו אבא עם ילד קטן בידיים, מפוחד ביותר, היה לו פחד מוות בעיניים".

איש זק"א הוסיף: "האבא סיפר שראה את הבקבוק נזרק לעברו ולא התלקח בדרך נס. הם נפגעו מרסיסי זכוכית, השמשה הקדמית הייתה מנופצת אבל האירוע היה יכול להסתיים באסון".