גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא לוקחים ללב

שורה של מרכזי החלמה, בעיקר באזור המרכז, מציעים למתאוששים מאירועי לב ומניתוחים אחרים אירוח שמאפשר להם כמה ימי הסתגלות לפני ההגעה הביתה. תמורת כ-450 שקל ליום הם מקבלים תנאי בית מלון עם ליווי רפואי ונפשי, ולרוב גם יכולים לקבל החזר מקופת החולים

שחרור מבית החולים אחרי אירועים רפואיים קשים דוגמת אוטם שריר הלב, ניתוח מעקפים או ניתוח קשה אחר, עשוי להיות חוויה קשה עבור החולה. לעיתים, משיקולים רפואיים מתבצע השחרור מבית החולים לפני שהחולה חזר לאיתנו פיזית, ובמקרים אחרים, בייחוד כשמדובר באירוע לבבי, החולה נושא עימו משקעים המקשים על חזרתו לתפקוד נורמלי. עבור חולים אלה הוקמו בשנים האחרונות מרכזי החלמה פרטיים, רובם המכריע במרכז הארץ.

המרכזים מציעים לחולים חזרה הדרגתית לשגרת החיים, בהשגחה רפואית, תוך שמירה על תזונה נכונה, בליווי הדרכה וסדנאות מקצועיות.

מרבית המרכזים מיועדים אומנם להחלמה אחרי מחלות לב, אולם בחלקם קיימות גם מחלקות המאפשרות החלמה אחרי ניתוחים או פגיעות אחרות.

על פי חוק ביטוח הבריאות זכאי כל אדם לחמישה ימי החלמה במימון מלא של המדינה. מבוטחי הביטוחים המשלימים זכאים למימון המשך בהתאם לסוג הביטוח, ולהחזרים היכולים להגיע לכ-450 שקל ביום (תלוי בקופה ובסוג הביטוח).

"אדם שעבר אירוע לב או ניתוח לב לא יכול לחזור לפעילות באופן מיידי. באופן טבעי החולים האלה חווים חרדות ופחדים, הם לא יודעים מה מותר ומה אסור", מסביר ד"ר אמיר פרידנברג, המנהל רפואי של הביטוח המשלים בקופת חולים לאומית. "עבור חולי לב ישנה חשיבות גדולה להחלמה במוסד החלמה: אם אין פגיעה משמעותית בשריר הלב האדם צריך לחזור לפעילות מלאה לחלוטין תוך 6 חודשים. במקומות האלה יש מדריכים את החולה איך לעשות את זה נכון".

לדברי פרידנברג, שהייה במוסד החלמה לחולים אחרי ניתוחים שאינם ניתוחי לב תלויה באופי החולה: "אדם שעבר ניתוח שבר ולמחרת הלך הביתה, לא זקוק למרכז החלמה. המרכז דרוש לאנשים שצריכים שיקום, כמו כאלה שעברו החלפת פרק ירך. צריך לבחור מקום שיכול להדריך אותו בתחום הזה של חזרה לתפקוד. חלק מהביטוחים המשלימים מאפשרים החלמה אחרי ניתוח, אולם מי שבוחר באפשרות הזו הם בדרך כלל אנשים בודדים שמתקשים בתפקוד יום יומי".

עמל סיעודית, רעננה

חברת 'עמל סיעודית' השיקה החודש מלונית המיועדת לכל אדם המשתחרר מבית חולים בעקבות מחלה או ניתוח. המלונית ממוקמת ב'עמל בשרון' שברעננה, מול פארק רעננה, ומיועדת למטופלים בני כל הגילים, בעלי מגבלות תפקודיות זמניות.

מטרת השהייה במקום היא חיזוק ותמיכה לקראת חזרה לתפקוד יומיומי עצמאי. במקום פועל צוות רב מקצועי הכולל: רופא ואחות צמודים, פיזיותרפיסט על בסיס יומי, מרפאה בעיסוק, דיאטנית, עובדת סוציאלית, וניתן ייעוץ של רופאים מומחים, שירותי משלוח בדיקות למעבדה, שירותי מניקור, פדיקור ומספרה.

מחיר ללילה: 420 שקל.

לינה למלווה: 50% ממחיר החדר.

מספר חדרים / מיטות: 17 חדרים לתקופות קצרות או ארוכות (חלקם לבודדים חלקם זוגיים).

שירותים רפואיים: אחות צמודה 24 שעות ורופא צמוד במשך שעות היום ובכוננות לילה.

שירותים מקצועיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, דיאטנית, עובדת סוציאלית.

תנאי השהייה: פנסיון מלא - תפריט בפיקוח דיאטנית של שלוש ארוחות ושתי ארוחות ביניים.

שירותים נוספים הכלולים במחיר: טלוויזיה, חניה, גלישה באינטרנט ובר משקאות חמים חופשי.

פעילות נוספת: מתוכננת פעילות תרבותית והרצאות.

הסדרים עם קופות החולים: עם כל הקופות, החזרים בהתאם לתקנוני הקופה.

מול הים, בת ים

בית החלמה הממוקם על הטיילת בבת ים וכולל 3 קומות: מחלקה להחלמה אורתופדית, מחלקה להחלמה מאירועי וניתוחי לב ומחלקה לכירורגיה כללית.

מחיר ללילה: 390-470 שקל (תלוי במשך השהייה והדרישות לטיפול). לאחר התקף או ניתוח לב - 5 לילות חינם (לפי תקנון של כל קופה), החלמה אחרי ניתוחים אחרים בהשתתפות עצמית עד 220 שקל או בהחזר מלא (לפי תקנון הקופה).

לינה למלווה: 280 שקל ללילה.

מספר חדרים/מיטות: 60 מיטות בחדרים בודדים / זוגיים.

שירותים רפואיים: רופא ואחות 24 שעות ביממה.

שירותים מקצועיים: פיזיותרפיה יומיומית במימון המרכז (ולא בשימוש זכאות קופ"ח, כך שהמחלים יכול לקבל את מלא הטיפול הפיזיותרפי שמגיע לו מהקופה בביתו).

תנאי השהייה: פנסיון מלא - שלוש ארוחות ביום קפה ועוגה אחה"צ, לפי מצב רפואי ניתן לקבל את הארוחות בחדר.

תנאים נוספים: טלפון, פעמון מצוקה, עמדת אינטרנט ציבורית, עמדת קפה חופשית.

שירותים נוספים הכלולים במחיר: הרצאות בנושא בריאות מדי יום.

הסדרים עם קופות החולים: הסכמים עם כל הביטוחים המשלימים, חברות ביטוח וארגוני עובדים גדולים (ההחזרים נקבעים לפי תקנון הקופה שבה מבוטח המחלים או במימון מלא או חלקי של ארגונים אחרים).

שי-לב, שיבא, תל השומר

מרכז בתחום בית החולים תל השומר, מיועד למחלימים מאירוע לב בלבד. הצוות מתאים טיפול תרופתי לשלב ההחלמה, מספק תמיכה פרטנית וקבוצתית בנושאי אורח חיים בריא, ומכין את המחלים ואת בני משפחתו לחזרה לחיי היום-יום.

מחיר ללילה: 550 שקל בחדר זוגי, תוספת לאדם בחדר בודד - 220 שקל.

מחיר למלווה: תוספת לבן זוג בחדר על בסיס לינה וארוחת בוקר - 250 שקל, פנסיון מלא - 300 שקל.

מספר חדרים/מיטות: 36 חדרים, 72 מיטות.

שירותים רפואיים: במלון אגף רפואי ובו חדר רופא, חדר אחות וחדר טיפולים 24 שעות ביממה. במלון השגחה של צוות רפואי וסיעודי לאורך כל שעות היממה, לרשותו ציוד לטיפול שוטף ולטיפולי חירום בחולי לב.

הצוות כולל רופאים קרדיולוגים מומחים ורופאים בכירים, אחיות מוסמכות ואחיות בוגרות קורס טיפול נמרץ, עובדת סוציאלית, פסיכולוגית, דיאטנית קלינית, פיזיולוג, מדריכי פעילות גופנית ומדריכת יוגה. אנשי הצוות הם חלק מהצוות של המרכז הרפואי שיבא.

שירותים מקצועיים: חדר כושר משוכלל בו מתקיימת פעילות גופנית מודרכת בפיקוח קרדיולוג ותוך ניטור המטופל; הידרותרפיה - שחייה שיקומית, וטכניקות טיפוליות המתבצעות במים. הפעילות נעשית עם ציוד ניטור מיוחד למים ובפיקוח קרדיולוג.

תנאי השהייה: פנסיון מלא. האוכל מותאם למחלימים ע"י דיאטנית על פי ההנחיות התזונתיות של איגוד רופאי הלב ובהשגחת הרבנות.

תנאים נוספים: טלפון פנימי, קומקום, מקרר, ערכת תה/קפה.

פעילות נוספת: הדרכות קבועות על פי תוכנית שבועית. פעילות גופנית משקמת, יוגה או טאי-צ'י פעמיים ביום, הרצאות בתחומים רפואיים כגון טרשת עורקים, הקשר בין תזונה ומחלות לב, סדנאות בהנחיית פסיכולוגית, שיחה קבוצתית עם עובדת סוציאלית בנושא: התמודדות עם משברים, שיקום לאחר ניתוח, חזרה לחיים פעילים, דמיון מודרך, נזקי עישון ושיטות גמילה.

הסדרים עם קופות החולים: הסכמים עם הקופות השונות. התשלום עבור שירותי המלון נעשה ישירות במלון ובחלקו מכוסה ע"י הביטוחים המשלימים השונים. לפרטים יש לפנות לקופות החולים ו/או חברות הביטוח.

אסותא, רמת החי"ל, ת"א

מרכז ההחלמה נמצא במתחם החדש של אסותא ברמת החיי"ל בתל אביב, ומיועד לחולים אחרי אוטם שריר הלב או ניתוחי לב, עצמאים בתפקודם.

מחיר ללילה: 600 שקל. תוספת של 240 שקל ללילה עבור חדר פרטי.

מספר חדרים/מיטות: 24 מיטות.

מחיר למלווה: 600 שקל ללילה על בסיס פנסיון מלא.

שירותים רפואיים: צוות רפואי, הכולל אחיות ורופאים, 24 שעות ביממה. הצוות הרפואי מבצע מעקב יומיומי הכולל מתן תרופות וביצוע בדיקות מעבדה. חולים הזקוקים למעקב א.ק.ג יכולים להיות מחוברים לא.ק.ג במהלך השהות וכל חולה מקבל לחצן מצוקה שמאפשר לאתר את מיקומו המדויק בתוך בית החולים ובתוך זמן קצר.

שירותים מקצועיים: פגישות עם פיזיותרפיסטית, הרצאות, סדנאות ומפגשים פרטניים עם דיאטנית, עובדת סוציאלית, פיזיולוג של המאמץ, רופאים שעוסקים בתחום הקרדיולוגיה ושיקום הלב, סקסולוגית ועוד. כל מטופל משתתף בכשני מפגשים כאלו בכל יום.

תנאי השהייה: פנסיון מלא - 3 ארוחות ביום הניתנות בחדר האוכל של צוות בית החולים, מתוך אוריינטציה שיקומית, במטרה שהחולים יוכלו לחזור במהירות האפשרית לשגרה. יש אפשרות להזמין שירות חדרים מתפריט מיוחד.

שירותים נוספים: חדר אירוח למשפחות ובו אינטרנט אלחוטי, טלוויזיה ופינת שתייה חמה. קיימת הנחה לחניה בבית החולים.

הסכמים עם קופות חולים: הסדרים עם כל הקופות.

מדיקל, תל אביב

בית החלמה פרטי, הממוקם צמוד למרכז הרפואי איכילוב בת"א ולדיור מוגן Palace Tel Aviv, ובו ארבע מחלקות: מחלקה סיעודית ומחלקה לתשושי נפש ברישוי משרד הבריאות ושתי מחלקות החלמה לאחר אשפוז או ניתוחים המיועדות לחולים בכל גיל עם מגבלות רפואיות. הצוות כולל רופאים, אחיות, עובדת סוציאלית, פסיכולוג, צוות פיזיותרפיה, מרפאה בעיסוק ודיאטנית.

מחיר ללילה: 700 שקל ללילה בחדר זוגי. תוספות תשלום לחדרים בודדים/משודרגים.

מספר חדרים/מיטות: 68 מיטות/38 חדרים.

מחיר למלווה: ניתן לשכור חדר זוגי במחיר 1,300 שקל על בסיס פנסיון מלא.

שירותים רפואיים: רופא ואחיות 24 שעות ביממה. במהלך שעות היום נמצאים 3 רופאים, מתוכם רופאה מומחית בגריאטריה. לצדם עובד צוות רב מקצועי של מטפלים.

שירותים מקצועיים: פיזיותרפיה חמש פעמים בשבוע, ריפוי בעיסוק, דיאטנית כל יום, עובדת סוציאלית, שירותי תעסוקה.

תנאי השהייה: שלוש ארוחות עיקריות ושתי ארוחות ביניים. קפה, תה, שתייה קרה חופשי.

שירותים נוספים: חיבור למחשב/אינטרנט, פינת אינטרנט מרכזית, ספרייה, חיבור לקו בזק - טלפון.

פעילות נוספת: הרצאות יומיות בנושאי בריאות, בבוקר התעמלות- יוגה, ציקונג, פיזיותרפיה.

הסדרים עם קופות החולים: מוכר ע"י כל הביטוחים המשלימים, כולל משרד הביטחון.

עוד כתבות

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%; הביטקוין צמוד ל-70 אלף דולר למטבע

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על כ-69.7 אלף דולר למטבע ● נעילה ירוקה באסיה, מדד שנגחאי עלה ב-1%

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?