פסגות: הרבוע הכחול תחזור השנה לרווחיות תפעולית של 3.8%

האנליסטית טליה לויברג מעלה את מחיר היעד למניה מ-43.6 שקל ל-49 שקל וחוזרת על דירוג של "תשואת שוק"

כלכלני בית ההשקעות פסגות פרסמו היום (ה') עדכון לסקירתם על מניות רבוע כחול ישראל . האנליסטית טליה לויברג מציינת כי ב"עדכון שפרסמנו ב-22 לפברואר העלנו את מחיר היעד לרבוע הכחול על רקע צפי לתחילת מגמת התייצבות אשר הצדיקה חשיפה למנייה. זו אכן התמונה שעלתה מתוצאות הרשת עם צמיחה של 1.6% ב-SSS (מכירות בחנויות הפועלות יותר משנה) ורווחיות תפעולית של 3.4% על אף תרומה עונתית נמוכה מהותית של נעמן".

גם בכנס שידרה הנהלת הרשת אופטימיות לגבי לתשתיות לצמיחת נתחי השוק ב-2010 ולגבי שיפור הרווחיות, אופטימיות שבהחלט התבטאה בתשואה של 23% במניית החברה מאז ה-22 בפברואר. יחד עם זאת, "למרות הערכתנו כי הרשת הגיעה ל-2010 עם תשתיות מבוססות וכי התאוששות בנתח השוק בלתי נמנעת (פורמטים, מועדון, התאוששות בשפע שוק), ידיעות מהשבועיים האחרונים מציגות תמונה פחות אופטימית".

בנוסף לידיעות על התגברות המחאה כנגד שפע שוק במגזר החרדי, נתחי השוק של הרבוע הסתכמו בינואר-פברואר ברמת שפל של 19.5% בלבד, מול 20.2% ברבעון הרביעי ו-20.8% בתחילת 2008. זאת, למרות השינוי האסטרטגי שעברה החברה מאז.

בפסגות מציינים כי הדבר אמנם לא משנה את העובדה כי קיימים מקורות לשיפור לטווח הארוך אך הדגש הוא כי צפוי תהליך הדרגתי מאוד לרווחיות תפעולית של 3.8% ב-2010 שנראית גם היא כאתגר על רקע ההשקעות המהותית במבצעים ופרסום של הרשת מתחילת השנה, והגעה הדרגתית לשיעור של 4.5% בשנת 2014 שהינה המייצגת.

"אין ספק כי תחת מאפייני הרשת, זרוע הנון-פוד והמעבר לסדרנות, שיעור הרווחיות בטווח הארוך יכול להיות גבוה יותר. אך בכדי לגלמו נדרשת חובת הוכחה. עדכון המודל מוביל להעלאת מחיר היעד מ-43.6 שקל ל-49 שקל, המשקף תמחור מלא בשוק ומכפיל של כמעט 20 ל-2010 ומוביל לשימור המלצת תשואת שוק", אומרת לויברג.